ناگفته‌هایی از دوران دفاع مقدس در نمایش «پچ پچه‌های پشت خط نبرد»

«پچ پچه‌های پشت خط نبرد» ناگفته‌هایی از دوران دفاع مقدس است. نمایش وضعیت انسانی است که می‌خواهد خودش را ثابت کند ولی جنگ نمی گذارد.
کد خبر: ۲۴۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ - 11June 2017
ناگفته‌هایی از دوران دفاع مقدس در نمایش «پچ پچه‌های پشت خط نبرد»به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نشست خبری نمایش «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد» امروز یکشنبه مورخ ۲۱خرداد ۹۶ در تالار وحدت با حضور محمدرضا ستاری کارگردان اثر، محمدرضا عبدالله‌زاده طراح اثر و توماج دانش بهرادی بازیگران کار و اهالی رسانه برگزار شد.
 
در ابتدای نشست، محمدرضا ستاری در خصوص متن اثر گفت: متنی که علیرضا نادری آن را نوشته است بسیار جذاب و جنجالی است و در زمانی اجرا می رود که اتفاقاتی در کشور در حال رخ دادن است. این داستان جریان ۸ رزمنده است که در عملیات رمضان سال ۶۱ قرار دارند.
 
وی پیرامون هدف خود از اجرای نمایش اظهار داشت: پدر و مادر من فرزند آبادان هستند و جنگ را از نزدیک لمس کرده‌اند. من از جنگ بسیار خاطره‌ها شنیده‌ام و این انگیزه محرک من بود. اما اصلی‌ترین دلیل برای من، شرایط اصلی زندگی خودم بود.
 
این کارگردان تصریح کرد: این اثر، سال پیش هم اجرا رفته است ولی سال گذشته یک کار دانشجویی بود. ولی امسال، من با یک دید و نگاه متفاوت به این اثر نگاه داشتم و آن را بازتولید کردم. نسل امروز نباید با نگاه بد به تئاتر نگاه کند.
 
ستاری افزود: من ۶۰ درصد بازیگران را عوض کرده‌ام. در نوع نوشتار متن تغییری نداده‌ام ولی زاویه دید و نوع بازی‌ها کمی تغییر کرده است. چرا که می خواستم به نسل امروز نزدیک باشد.
 
ستاری در پایان سخنانش گفت: برای من کار کردن متن علیرضا نادری افتخار بزرگی است. چراکه علیرضا نادری تنها واقعیت ها را می نویسد و من متنی به زیبایی متن های دفاع مقدسی او نخوانده‌ام. ما حمایتی از هیچ ارگانی نداشته ایم؛ بلکه بسیار هم ما را در فشار قرار داده‌اند و حتی مخالف این متن هم هستند.
 
در پایان نشست هم، توماج دانش بهزادی بازیگر اثر گفت: جامعه نیاز به هنرمند روشنفکر دارد نه یک هنرمند سیاسی!
 
وی در خصوص بازی در نمایش هایی با تم جنگ گفت: من  در تم جنگ کار کرده‌ام. این نمایش، وضعیت انسانی است که می‌خواهد خودش را ثابت کند ولی جنگ نمی گذارد. من می خواستم برای تغییر وضعیت انسان ها تلاش کنم. به مسئله فرهنگی جنگ باید بسیار پرداخته شود، تئاتر به یک کالای لوکس تبدیل شده است. در صورتی که وضعیت فرهنگی جامعه نباید اینطور باشد.  
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار