در دیدار با سفیر ایران در دمشق صورت گرفت؛

تمجید عماد خمیس از مواضع ایران در قبال ملت سوریه/ تهران و دمشق بر توسعه روابط تاکید کردند

نخست وزیر سوریه ضمن قدردانی از مواضع ایران در حمایت از مردم این کشور و نبرد علیه تروریسم، بر توسعه روابط تهران-دمشق بویژه در زمینه‌های اقتصادی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۴۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ - 12June 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از سانا، «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه در دیدار با «جواد ترک آبادی» سفیر ایران در دمشق توسعه روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف بویژه بخش‌های اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

عماد خمیس در این دیدار از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم سوریه و مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

نخست وزیر سوریه افزود: چالش بزرگ جنگ اقتصادی علیه مردم سوریه صورت گرفته است که این چالش نیازمند توسعه روابط در تمام زمینه‌ها می‌باشد.

خمیس با تاکید بر اهمیت توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری مشترک بر اساس منافع متقابل دو کشور دوست، گفت: بخش اقتصادی بین دو کشور نیازمند پیگیری و اهتمام است و باید از طریق تماس مداوم و اندیشیدن با ذهنیت باز در مورد روابط تجاری و فعالسازی اتاق‌های بازرگانی و صنعت بین دو کشور تقویت شود.

از سوی دیگر جواد ترک آبادی سفیر ایران در دمشق نیز روابط بین سوریه و ایران را نمونه‌ای از روابط راهبردی و منحصر بفرد بین کشورهای دارای منافع مشترک برشمرد.
 
وی تصریح کرد: حمایت ایران از سوریه حمایت از موضوع مشترک یعنی حق است.

سفیر ایران افزود: پیروزی‌های چشمگیر در سوریه علیه تروریسم نشان می‌دهد که ما دارای عزم واحد هستیم و مسئولیت‌های زیادی برای توسعه و حمایت از روابط اقتصادی بین سوریه و ایران و تقویت هماهنگی در سطوح اجتماعی، فرهنگی و رسانه ای برعهده ماست.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها