میدل‌ایست‌آی:

صبر ایران در برابر رفتارهای خصمانه ترامپ حدی دارد

پایگاه خبری «میدل‌ایست‌مانیتور» در تحلیلی نوشته است: «ایران تا کنون رفتار خصمانه ترامپ را تحمل کرده است. این صبر، به پایان خواهد رسید.»
کد خبر: ۲۴۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ - 12June 2017
صبر ایران در برابر رفتارهای خصمانه ترامپ حدی داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، پایگاه خبری «میدل‌ایست‌مانیتور» در تحلیلی نوشته است: «ایران تا کنون رفتار خصمانه ترامپ را تحمل کرده است. این صبر، به پایان خواهد رسید.»

در این یادداشت آمده است: «رئیس‌جمهور ترامپ به هر فرصتی برای دراز کردن دست دوستی به سمت ایران پشت کرده و مردم این کشور را در محک آزمون قرار داده است. ایران با توجه به آشوب‌های فراوان در منطقه، تا کنون صبر راهبردی به خرج داده است؛ اما این صبر حد و حدودی دارد.»

کاخ سفید در واکنش به دو حمله تروریستی تهران در چهارشنبه گذشته که به کشته شدن دست‌کم 17 نفر منجر شد با صدور بیانیه‌ای کنایه‌آمیز به تلویح وقوع این حملات را حق ایران دانست.

میدل‌آیست‌آی نوشت: «این بیانیه نوعی بی‌احترامی به ایرانی‌هایی بود که بسیاری از آنها در 11 سپتامبر 2001 برای ابراز همدردی با مردم آمریکا با روشن کردن شمع، شب‌زنده‌داری کرده بودند.»

این پایگاه خبری، پیشبرد طرح جامع تحریم‌ها علیه ایران در مجلس سنای آمریکا یک روز پس از وقوع این حملات را نمونه دیگری از اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران برشمرده است.

در این یادداشت آمده است: «برای سنا و کاخ سفید محک زدن ایران و مردم این کشور در این زمان خاص، مناسب نبود. در عوض، پیام آمریکا به ایران می‌توانست بر تمرکز بر تهدید مشترک داعش توسط هر دو کشور استوار باشد.»

مطابق این نوشته، رویکردهای خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا بعد از سفر اخیرش به آسیای غربی (خاورمیانه) تشدید شده است. او به جای تمرکز بر مسائل ثبات منطقه و گفت‌وگو، این سفر را به محملی برای تنش‌افروزی علیه ایران تبدیل کرد و خواستار منزوی کردن ایران شد.

میدل‌ایست‌آی نوشته است بعید است که رئیس‌جمهور آمریکا بتواند بازیگران جهانی را به پیروی از طرح‌های خصمانه‌اش علیه ایران ترغیب کند. چین و هند در برابر هر برنامه‌ای که به کاهش پیوندهای اقتصادی آنها با ایران منجر شود، مقاومت خواهد کرد. روسیه نیز بعید است که بخواهد طرحی برای منزوی کردن ایران داشته باشد.

در ادامه این مطلب آمده است: «لفاظی‌های ترامپ و اقداماتش در منطقه ممکن است باعث شود ایران در جستجوی راه‌هایی برای وارد آوردن هزینه‌های بیشتری به عربستان سعودی و آمریکا برآید. این وضعیت، در نهایت به تنش بیشتر در خاورمیانه منجر می‌شود.»

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار