سنای آمریکا برای اعمال‌ تحریم‌های بیشتر علیه روسیه آماده می‌شود

سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا به توافق برای افزایش تحریم‌ها علیه روسیه نزدیک شده‌اند، ولی شدت این «حمله» به مسکو هنوز مشخص نیست.
کد خبر: ۲۴۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ - 12June 2017
سنای آمریکا برای اعمال‌ تحریم‌های بیشتر علیه روسیه آماده می‌شود
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نشریه آمریکایی «پلیتیکو» فاش کرده‌ است که سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در حال رسیدن به توافق در مورد تشدید تحریم‌ها علیه روسیه هستند. مهم‌ترین مانع بر سر راه رسیدن به چنین توافقی، اختلاف‌نظر در این زمینه است که «حمله» جدید به روسیه باید تا چه اندازه شدت داشته باشد.

به نوشته این نشریه، دموکرات‌ها قصد دارند از طریق قانونی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را از کاهش احتمالی تحریم‌های موجود علیه روسیه منع کنند و همچنین تحریم‌های جدیدی در رابطه با اتهام «دخالت روسیه» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، علیه این کشور اعمال کنند. در حالی‌که جمهوری‌خواهان در مجموع مواضع محتاطانه‌تری دارند، هرچند در میان آنها نیز افرادی هستند که از گسترش تحریم‌ها و اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه حمایت می‌کنند که از جمله این افراد، سناتور «لیندسی گرام» است.  

گرام روز یکشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: هر نماینده کنگره‌ای که مایل نباشد روسیه را به خاطر آنچه مرتکب شده، تنبیه کند، به دموکراسی خیانت کرده است. به عقیده وی، دونالد ترامپ هم اگر از امضای قانون مصوبه کنگره در مورد تحریم‌های روسیه خودداری کند، خیانتکار خواهد بود.

به تصویب رساندن تحریم‌ها علیه روسیه در سنای آمریکا، مهم‌ترین موفقیت برای «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوری خواهان در کنگره خواهد بود که با گنجاندن تحریم‌ها علیه روسیه در روند رأی گیری در مورد قانون مربوط به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، موافقت کرده بود.

از سوی دیگر، «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌ها در کنگره نیز هشدار داده است که اگر پیشنهاد تحریم‌ها علیه روسیه به اندازه کافی شدیدالحن نباشد، نمایندگان دموکرات از حمایت از پیش نویس تحریم‌ها علیه ایران، خودداری خواهند کرد.  

به نوشته این روزنامه، البته حتی اگر «حمله» برنامه ریزی شده به روسیه، عملی شود، لایحه قانونی فوق باید در مجلس سنا مورد تایید نهایی قرار گرفته و سپس برای امضاء روی میز دونالد ترامپ قرار داده شود. برای همین منظور لازم است تا بطور دقیق مشخص شود که روسیه دقیقا به چه صورت در انتخابات آمریکا «دخالت» کرده است.

در ایالات متحده بارها روسیه به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری متهم شده، ولی تاکنون دلیل قانع کننده‌ای برای اثبات این دخالت بدست نیامده است. مقامات مسکو بارها با قاطعیت چنین اتهامی را تکذیب کرده‌اند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها