صدای سکوت؛ مستندی با موضوع عکاسان هشت سال دفاع مقدس

فیلم مستند «صدای سکوت» با موضوع عکاسان هشت سال دفاع مقدس در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.
کد خبر: ۲۴۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ - 12June 2017
صدای سکوت؛ مستندی با موضوع عکاسان هشت سال دفاع مقدس
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، فیلم مستند «صدای سکوت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی پناه‌برخدا رضایی سه‌شنبه 23 خرداد با همکاری انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

در صحنه‌های نبرد جنگ تحمیلی، عکاسانی بسیاری بودند که همپای رزمندگان و سربازان در صف مقدم جبهه، به ثبت تصاویر رشادت‌ها و شهادت‌ها می‌پرداختند و یا پس از رخدادهایی چون بمباران‌ها و اصابت موشک‌های عراقی، به سرعت خود را برای عکاسی به محل وقوع حادثه یا تعرض نیروهای عراقی می‌رساندند.
 
و در این میان کم نبودند عکاسان نام‌آوری که در طول هشت سال دفاع مقدس، نه تنها از پیروزی نیروهای خودی در مقابل دشمن شاد و سرافراز و پرامید می‌شدند که در برخورد با صحنه‌های تکان دهندۀ بازمانده از حملات شیمیایی صدامیان، با اندوه و بغضی بر جان و با اشک‌هایی روان بر گونه، به ضرورت و در جایگاه یک امدادگر از هیچ کمک ممکنی فروگذار نمی‌کردند؛ عکاسان-رزمندگانی که به جای سلاح، دوربین بر شانه و دست داشتند. مستند «صدای سکوت» که با پژوهش، کارگردانی و تهیه‌کنندگی پناه‌برخدا رضایی ساخته شده است، با نگاهی گسترده روایتی تکان دهنده از عکاسان جنگ درباره جنایات جنگ است.

علاقه‌مندان برای تماشای این مستند می‌توانند سه‌شنبه 23 خرداد از ساعت 18 به سالن شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار