فراخوان جشنواره «فرشتگان غواص» اعلام شد

فراخوان جشنواره «فرشتگان غواص» در کانال ملی سوخته نگاری منتشر شد.
کد خبر: ۲۴۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ - 12June 2017
فراخوان جشنواره «فرشتگان غواص» اعلام شد
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «مرتضی نداف» دبیر جشنواره «فرشتگان غواص» با اشاره به اعلام فرخوان این جشنواره، اظهار داشت: تاکنون 15 هنرمند طی فراخوان در کانال ملی سوخته نگاری اعلام آمادگی کردند که منتظر اعلام آمادگی از سوی دیگر هنرمندان سوخته نگار کشور هستیم. حداقل آثاری که بایستی در این جشنواره به نمایش درآید تعداد چهل تابلوی سوخته نگاری است.

نداف گفت: طی اطلاعیه‌ای سراسری از ادارات کل میراث فرهنگی کشور درخواست می‌کنیم هنرمندان این رشته را معرفی کنند تا موضوعات جشنواره به اطلاعشان برسد و در مدیریت طرح‌های اجرایی آثار مربوطه بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

وی افزود: ازمکانهای مد نظر ما جهت برپایی این جشنواره دانشگاه تهران است که در حال پیگیری این موضوع هستیم که فضایی مناسب و در خور شهدای غواص جمهوری اسلامی ایران که ناجوانمردانه به دام سنگدلان کور دل به شهادت رسیدند، محیا کنیم.

دبیر جشنواره «فرشتگان غواص» بیان کرد: مهلت ثبت نام در این جشنواره بیست و هفتم خرداد ماه است که پس از اتمام ثبت نام هنرمندان مشغول به طراحی می‌شوند و طی تاریخی که متعاقبا اعلام می‌شود بایستی آثار را به دبیرخانه ارسال کنند. از دیگر برنامه‌های این جشنواره دعوت از هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی و سنتی است.

محمد طریقت مینیاتوریست و تذهیب، حسن آهنگران خوشنویس، سعید نقاشیان خط نقاشی و معلی، غلامحسین الطافی خط نقاشی نوین، باقر خسروی نقاش و مجسمه ساز، جعفرآذری خوشنویسی شکسته نستعلیق، علی اصغر شریفی خوشنویس نستعلیق هنرمندانی هستند که بطور افتخاری در افتتاح و اختتامیه جشنواره به اجرای زنده هنری می‌پردازند. تمامی این هنرمندان در امر داوری نظرات هنریشان را اعلام می‌کنند و در نهایت توسط دبیر جشنواره آثار برگزیده انتخاب و طی مراسمی از منتخبین توسط متولیان امر تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار