انسیه شاه‌حسینی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

«ویلایی‌ها» مخاطب را به خطوط ممنوعه می‌برد/ این فیلم غرامت گناه دیگران را می‌پردازد

کارگردان مطرح سینمای دفاع مقدس با بیان اینکه فیلم «ویلایی‌ها» مخاطب را به خطوط ممنوعه می‌برد، گفت:‌ کسی که «ویلایی‌ها» را نبینید، شانس تجربه لحظات ناب را از دست داده‌ است.
کد خبر: ۲۴۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ - 13June 2017
«ویلایی‌ها» مخاطب را به خطوط ممنوعه می‌برد/ این فیلم را نبینید، شانس حس لحظات ناب را از دست داده‌اید

«انسیه شاه‌حسینی» کارگردان مطرح سینمای دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به اکران فیلم «ویلایی‌ها» اظهار داشت: همانطور که در حین برگزاری جشنواره فیلم فجر اعلام کردم مدت‌ها بود که درباره دوران دفاع مقدس فیلم زیبایی ندیده بودم. «ویلایی‌ها» به زیبایی دفاع مقدس را نمایش داده بود.

وی گفت: «ویلایی‌ها» یک فیلم جذاب با نگاه خوب بود که فوق‌العاده جایگاه زنان را در دفاع مقدس به نمایش گذاشته بود. امیدوارم این دست فیلم‌ها در طول سال تکرار و حمایت شود.

کارگردان مطرح سینمای دفاع مقدس درباره علت عدم استقبال مناسب از آثار سینمایی فاخر بیان کرد: عدم استقبال از فیلم‌های خوب با وجود آثار سینمایی نازل که ذائقه مخاطب را تحت تاثیر قرار داده، خیلی طبیعی است. «ویلایی‌ها» و فیلم‌هایی که مضامین بلندی را منتقل می‌کنند غرامت‌هایی است که باید بابت گناه دیگران پرداخت کنیم.

شاه‌حسینی گفت: درباره جایگاه سینمای دفاع مقدس در گیشه سینما هیچ کاری نمی‌شود انجام داد مگر اینکه به قدری درباره دفاع مقدس فیلم بسازیم، حمایت شود و سینماها این فیلم‌ها را در اختیار گیرند که مردم این فیلم‌ها را ببینند و نهایتاً مخاطب به مرحله انتخاب برسد. بهترین گزینه و کاری که برای جلوگیری از تغییر ذائقه مخاطب نسبت به سینمای دفاع مقدس می‌توان انجام داد تا کم کاری گذشته جبران شود، حمایت از ساخت و تولید چنین فیلم‌هایی است که می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی در واکنش به اظهارات منیر قیدی کارگردان فیلم ویلایی‌ها مبنی بر سختی‌های کار در حوزه سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: بنده کاملاً به منیر قیدی حق می‌دهم اگر سخنی از سختی و دشواری ساخت فیلم دفاع مقدس بیان کرده‌اند. البته ایشان اکنون به دلیل سختی کار و فشارهای موجود عصبانی هستند. من در جریان همه سختی‌های تولید فیلم ویلایی‌ها بوده‌ام. ایشان هر سخنی بگویند من به او حق می‌دهم و آن را به حساب ناسپاسی عده‌ای از ایشان می‌دانم.

این کارگردان سینمای دفاع مقدس عنوان کرد: مطمئن هستم یک ماه آینده منیر قیدی از سخنانی که درباره سختی کار بیان کرده است پشیمان خواهد شد چون کسی که برای تولید سینمای دفاع مقدس وارد عرصه می‌شود انگیزه‌های قوی‌تری دارد.

شاه‌حسینی خاطر نشان کرد: شخصاً سال 1384 فیلم «شب بخیر فرمانده» را در تیر و مرداد در خوزستان کلید زدم که تنها فیلم سینمایی دفاع مقدس بود که در جشنواره‌های بین‌المللی توانست 57 جایزه دریافت کند. کسی موفقیت‌های آن را منعکس نکرد چون نمی‌خواستند این باور ایجاد شود که سینمای دفاع مقدس می‌تواند موفق باشد. بنابراین شخصاً هنوز از این عرصه دلسرد نشده‌ام و هم‌اکنون 5 سال است در پی تولید یک فیلمنامه مربوط به سینمای دفاع مقدس هستم که آن را به ثمر برسانم.

وی تاکید کرد: نباید ما دلسرد شویم چون دست‌هایی درکار است تا ما را از کار بیاندازد پس نباید فریب بخوریم و عصبانی شویم. لازم است سینماگران دفاع مقدس اراده خودشان را قوی‌تر کنند. اگر من جای کارگردان ویلایی‌ها بودم سریعاً اعلام می‌کردم به زودی طرح آینده‌ام درباره سینمای دفاع مقدس آغاز خواهد شد. این یعنی از جنس زنان قهرمان قصه بودن؛ وقتی شوهر یک زن به شهادت می‌رسید زندگی او مجدد جریان می‌گرفت. ما وقتی در «ویلایی‌ها» از زنان قهرمان حرف می‎‌زنیم باید در زندگی هنریمان نیز از آن‌ها الگو بگیریم.

این کارگردان سینمای دفاع مقدس گفت: منیر قیدی باید به سرعت درباره پروژه آینده خود در ژانر سینمای دفاع مقدس اعلام برنامه کند. این یعنی از پا در نیامدن و از جنس همان رزمندگان و زنان قهرمان بودن که روح انقلاب ماست.

شاه‌حسینی در جملاتی درباره فیلم «ویلایی‌ها» گفت: به نظر من کسی که این فیلم را ندیده است شانس حس کردن و لمس کردن لحظات ناب خانواده‌های دفاع مقدس را از دست داده است. واقعاً خیلی از خانواده‌ها حس و حال خانواده‌ها را در دفاع مقدس نمی‌دانند و ما بیشتر در سینما از رزمنده‌ها حرف زده‌ایم که به جبهه رفته‌اند و زنان فقط آیینه و قرآن در دست داشته‌اند.

وی بیان کرد: «ویلایی‌ها» برای اولین بار همزمان 2 جبهه را نشان می‌دهد؛ یک جبهه که در دورن ذهن مخاطب نفوذ می‌کند که در فیلم‌های مشابه نشان داده شده است و یکی هم پشت جبهه و خانه‌ای را که رزمنده از آن رفته است نیز به تصویر می‌کشد. افرادی که رزمنده از آن‌ها جدا شده است را نشان می‎‌دهد و این جبهه دوم دفاع مقدس است. «ویلایی‌ها» دست مخاطبین جوان را برای اولین بار می‌گیرد و به خطوط ممنوعه می‌برد. کسی که این فیلم را نبیند شانس حس لحظات ناب را از دست داده است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار