مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس:

دانشنامه دفاع مقدس فارس 4 هزار مدخل خواهد داشت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از تدوین دانشنامه دفاع مقدس با 4 هزار مدخل در این استان خبر داد و گفت: دانشنامه دفاع مقدس گنجینه‌ای برای شناخت بیشتر دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۴۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ - 13June 2017
دانشنامه دفاع مقدس گنجینه‌ای شناخت دفاع مقدس است/دانشنامه دفاع مقدس فارس 4هزار مدخل خواهد داشتسرهنگ حمیدرضا گرامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در فارس با ییان اینکه دانشنامه دفاع مقدس گنجینه‌ای برای شناخت بیشتر دفاع مقدس است اظهار داشت: باید هر چه سریع‌تر دانشنامه دفاع مقدس استان فارس تکمیل شود چراکه با گذر زمان بسیاری از پیشکسوتان و جانبازان دفاع مقدس که منابع اصلی این دانشنامه هستند، شهید می‌شوند یا فوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل تدوین دانشنامه دفاع مقدس در فارس از سال گذشته آغاز شده است، افزود: این دانشنامه در سه حوزه جغرافیا و مسائل نظامی، شهدا و شخصیت‌ها و مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تدوین می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس افزود: در مرحله نخست 12 جلد برای این دانشنامه در نظر گرفته شده که تصویب و بودجه آن برآورد شده است.

گرامی با بیان اینکه تاکنون 500 مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس استان فارس تعریف شده است، بیان کرد: با توجه به سابقه استان فارس در دفاع مقدس پیش‌بینی می‌شود که مدخل دانشنامه تا 4 هزار برسد.

وی با بیان اینکه پس از تائید مدخل دانشنامه از سوی تهران، نگارش دانشنامه آغاز می‌شود، عنوان کرد: 500 مدخل تعریف شده برای تهران ارسال شده و منتظر نظرات متخصصان در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار