فرمانده ناوگروه ۴۶ نداجا اعلام کرد؛

رهگیری و شناسایی ۶۸۰ فروند واحد نظامی و غیرنظامی در خلیج عدن

ناخدا «حسنی» از رهگیری و شناسایی ۶۸۰ فروند واحدهای نظامی و غیرنظامی در خلیج عدن توسط این ناوگروه خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ - 13June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ناخدا «حسین حسنی»، فرمانده ناوگروه چهل و ششم نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال از این ناوگروه توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ناوگروه چهل و ششم متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی سبلان و ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی لاوان، به همراه 259 نفر پرسنل نظامی 31 فروردین 96 جهت انجام ماموریت به سمت آبهای آزاد و خلیج عدن عزیمت کرد و پس از 56 روز دریانوردی به میهن بازگشت.

 وی با اشاره به دستور فرماندهی معظم کل قوا جهت حفاظت و حراست از خطوط مواصلاتی دریایی جمهوری اسلامی در آبهای بین‌المللی توسط نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران، به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی در آبهای بین‌المللی و خنثی‌سازی پروژه ایران‌هراسی و انتقال پیام صلح و دوستی به جهانیان و کشورهای منطقه‌ای و همسایگان از جمله اهداف این ماموریت‌ها است.

فرمانده ناوگروه چهل و ششم نداجا، انتقال فرهنگ فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دوست و برادر، انتقال دانش از کارکنان قدیمی به کارکنان جوان، اِشراف اطلاعاتی در منطقه و تامین امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را از اهداف ماموریت‌های برون‌مرزی نیروی دریایی ارتش و ناوگروه چهل و ششم عنوان کرد.

ناخدا حسنی افزود: ناو گروه چهل و ششم طی ماموریت 56 روزه، اقدام به رهگیری 680 فروند واحدهای غیرنظامی در خلیج عدن و شناسایی تعداد 16فروند واحدهای نظامی و فرامنطقه ای به صورت مثبت کرده است.

به گفته فرمانده ناوگروه چهل و ششم نیروی دریای ارتش، شناسایی الینتی و کامینتی تعداد 238 فروند شناور و هواپیمای نظامی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و مانیتورینگ راداری تعداد 38 فروند کشتی تجاری و نفتکش در طول مدت ماموریت از جمله فعالیت‌های این ناوگروه بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار