معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد:

طرح «هر مسجد، یک جهیزیه» اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به ضرورت ایفای نقش مساجد در ارائه خدمات اجتماعی به مردم، از اجرای طرح «هر مسجد، یک جهیزیه» در مساجد استان تهران با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ - 14June 2017
طرح «هر مسجد، یک جهیزیه» اجرا می‌شود
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت‌الاسلام سعید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در گفت‌وگویی در توضیح ابعاد طرح «هر مسجد، یک جهیزیه» گفت: یکی از  موضوعات بسیار مهم اجتماعی که تأثیر ویژه‌ای در رشد و شکوفایی جامعه و یا بروز آسیب‌های اجتماعی دارد، مسئله ازدواج جوانان است و ضروری است تا همه متولیان امر به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: در بین متولیان فرهنگی و اجتماعی جامعه، مساجد به‌عنوان هسته‌های مقاومت فرهنگی و اجتماعی و خط مقدم مقابله با آسیب‌های اجتماعی، باید در زمینه تسهیل و تسریع شرایط ازدواج جوانان نقش‌آفرین باشند که در این خصوص مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز با هدف فعال‌سازی ظرفیت‌های مساجد در این امر خیر و نیز کمک و حمایت از جوانان نیازمند، اقدام به اجرای طرح «هر مسجد، یک جهیزیه» کرده است تا با محوریت مساجد و ائمه محترم جماعات، نسبت به جذب کمک‌های مردمی و سازماندهی آن اقدام کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: به‌منظور اجرای هرچه بهتر و دقیق‌تر این طرح، هماهنگی‌های لازم جهت انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان رؤسای مرکز رسیدگی به امور مساجد و کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت گرفته است تا از ظرفیت‌های کمیته امداد برای شناسایی و تأمین و توزیع جهیزیه در بین خانواده‌های نیازمند استفاده شایانی صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام کرمی در خصوص مفاد این تفاهم‌نامه گفت: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد و همکاری در پیشبرد طرح‌های خاص مانند تهیه جهیزیه برای زوح‌های در آستانه ازدواج با کمک مردم و محوریت مساجد از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی در پایان ضمن درخواست از مردم جهت مراجعه به مساجد و ائمه جماعات برای کمک و همکاری در اجرای این طرح گفت: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته است، تعداد زیادی از مساجد و ائمه محترم جماعات برای همکاری با این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم مردم عزیزمان نیز با مراجعه به مساجد و ائمه جماعات در این امر خیر و خداپسندانه مشارکت داشته باشند.
 
انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار