دفاع پرس بررسی می‌کند؛

خرید کشتی‌های رزمی توسط عربستان برای مقابله با قایق‌های تندرو

کشتی‌های رزمی «لیتورال» که قرار است عربستان از آمریکا بخرد؛ شناورهایی هستند که برای انجام عملیات در آب‌های کم عمق و مقابله با قایق‌های تندرو طراحی شده‌اند.
کد خبر: ۲۴۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ - 14June 2017
گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس - رحیم محمدی؛ عربستان و آمریکا اخیرا قراردادی 110 میلیارد دلاری به امضا رساندند، که طی آن قرار است عربستان 4 فروند کشتی رزمی چند ماموریته (Multi-Mission Combat Ship) را که توسط صنایع لاکهید مارتین ساخته شده است، خریداری کند.

این شناور در حقیقت نمونه ناو محافظ یا Frigate از کشتی رزمی لیتورال (در کلاس Freedom) است، که از جهت تسلیحاتی بهبود یافته؛ اما یک تفاوت عمده شناورهای سفارش عربستان با کلاس Freedom در حذف بخش ماژول ماموریت یا mission module است (بخشی که امکان نصب تسلیحات و تجهیزات براساس ماموریت‌های خاص را به شناور می‌دهد).

این شناور به منظور انجام عملیات در آب‌های كم عمق طراحی شده و قادر است ضد تهدیدات ساحلی و جنگ‌های «نامتقارن» مانند مین‌های دریایی‌، زیردریایی‌های دیزلی (با صدای كم)، قایق‌های تندرو و قایق‌های حامل مواد منفجره وارد عمل شود.

توانایی‌ها و امكانات داخلی كشتی جنگی «لیتورال»‌

آب‌خور سه متری كشتی باعث شده تا این كشتی قادر باشد در آب‌های بسیار كم عمق ساحلی نیز به عملیات بپردازد؛ این شناور دارای حداكثر سرعت 93 کیلومتر بر ساعت و 2 هزار و 778 كیلومتر بُرد در حالت حداكثر سرعت و 7 هزار و 963 كیلومتر بُرد با حداقل سرعت 37 كیلومتر بر ساعت است‌.

خرید کشتی های رزمی توسط عربستان برای مقابله با قایق های تندرو 

سامانه‌های عملیاتی شناور جنگی لیتورال

سامانه ضد زیر دریایی كشتی «لیتورال» عبارت است از: سیستم شكار مین كنترل از راه دور 1AN/WD-، مجموعه دستگاه سونار ردیابی مین از نوع AN/AQS =20A، سیستم مین‌روبی سطحی از نوع هوابرد (محمول هلیكوپتر)، سیستم مین یابی لیزری هوابرد و سیستم هوابرد خنثی‌سازی مین‌.

سامانه ضد زیر دریایی در برگیرنده سیستم پیشرفته آرایش نظامی (ADS) ساخت یكی از شركت‌های «لاكهید مارتین» است. ADS یک سیستم شناسایی پژواک شناختی سریع آرایش سطحی محسوب می‌شود. سامانه ضد زیر دریایی LCS همچنین شامل یك سیستم چند منظوره سطحی قابل كشش به وسیله شناور در آب و یک سیستم كنترل از راه دور قابل كشش در آب به وسیله بالگرد R60MH- یا شناورهای سطحی بدون سرنشین است.

سامانه ضد سطحی كشتی «لیتورال» شامل یک توپ 30 میلیمتری و هشت موشک هارپون RGM-84 و اژدر است‌.

بدنه سه قسمتی «جنرال دینامیكز»

بدنه و بخش سه قسمتی خدمه به وسیله تیم طراحی شركت «جنرال دینامیكز» پیشنهاد شد؛ بدین ترتیب طول‌ بدنه‌ 8/127 متر، عرض آن 4/28 متر و ظرفیت جابجایی شناور 2 هزار و 637 تن است‌.

خرید کشتی های رزمی توسط عربستان برای مقابله با قایق های تندرو 

سیستم دیده‌بانی دریایی مادون قرمز بر روی پل فرماندهی كشتی تعبیه شده و توپ اصلی 57 میلیمتری «بوفورز» بر روی آن قرار دارد. همچنین پرتاب كننده موشک‌های گردان هوایی یا (RAM) بر روی جایگاه ویژه پشت آشیانه بالگرد نصب شده و تیربارهای كالیبر 50 در سمت چپ و راست كشتی و در دو طرف آشیانه بالگرد قرار دارند.

سیستم‌های فریب دهنده رادار دشمن شامل سه پرتاب كننده RBOCـ SUPER و دو پرتاب كننده «نولكا دیكوی» است‌.

سیستم ضد عمل الكترونیک كشتی هم در بر گیرنده رادار تاكتیكی پشتیبانی عمل الكترونیك (ESM) از نوع ES3601 ساخت گروه صنعتی EDO و یک رادار جستجوی هوایی 4D است؛ سونار و فریب دهنده كشتی نیز از قسمت پشتی كشتی به آب انداخته می‌شوند. «نورت روپ گرومن الكترونیک سیستمز» سامانه یكپارچه اداره نبرد (ICMS) و شركت‌های «بی ای ایی‌» سیستم كنترل خودكار كشتی را تهیه خواهند كرد و دكل اصلی كشتی نیز حامل سیستم‌های ارتباطی Link16 ـ Link1 ـ CEC و رادار دریایی جیراف ساخت شركت «اریكسون» خواهد بود.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار