یادداشت/ عباس تیموری

ترفندهای رسانه‌ای موجب تغییر سرنوشت یک ملت خواهد شد

یک کارشناس ارشد مطالعات استراتژیک در یادداشتی با عنوان «تاکتیک پنهان استکبار جهانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران» به عملیات روانی دشمن علیه جمهوری اسلامی اشاره کرده و گفت: فهم صحیح از ترفندهای رسانه‌ای می‌تواند سرنوشت ما را تغییر دهد.
کد خبر: ۲۴۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ - 14June 2017
ترفندهای رسانه ­ای تغییر دهنده سرنوشت ملت ما خواهد بودبه گزارش دفاع پرس از مشهد، عباس تیموری کارشناس ارشد مطالعات استراتژیک و از یادگاران دفاع مقدس در یادداشتی با عنوان «تاکتیک پنهان استکبار جهانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران» به عملیات روانی که دشمن علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته اشاره کرده است.

در این یادداشت آمده است: آیا می‌ دانید یکی از تکنیک‌­های رسانه‌ای ایجاد ترس و همان ضرب‌المثل «به مرگ بگیر که به تب راضی بشه» می‌باشد.

آمریکا در ماه گذشته با شلیک 60 فروند موشک به پایگاه الشعیرات سوریه، پایگاهی که به لحاظ نظامی اصولا فاقد ارزش استراتژیک بود و با پرتاب بزرگ‌ترین بمب غیرهسته‌ای موسوم به بمب مادر در افغانستان آن هم در منطقه‌ای که هیچ موردی از طالبان و داعش و حتی جمعیت خاص وجود نداشت و همچنین با اعلام حمله یک‌جانبه به کره شمالی و اعزام ناوگان به این کشور که بعدا مشخص شد، این ناوگان به مقصد استرالیا و رزمایش رفته است ... همگی دارای پیام خاص برای ملت ایران بود.

حمله به کشورهایی که توان مقابله از خود را ندارند می‌توانست کم‌ترین هزینه را برای این سناریو داشته باشد و در مورد کره شمالی دیدید که به قولی آمریکا کم آورد.

این حوادث ساختگی و مشکوک این نکته را به لحاظ روانی به مردم ایران گوشزد کرد که ما جمهوری‌خواهان برایمان فرقی نمی‌کند با کی و کجا درگیر شویم. (رفتارتان را با ما باید بر اساس قاعده گرگ و میش طراحی کنید).

مقام معظم رهبری در برابر همین توطئه خارجی و داخلی، سخنرانی روشگرانه‌ای فرمودند که در بخشی از این سخنان آمده است «اولا ایران، سوریه و افغانستان نیست» در ثانی به برخی دوستان داخلی نیز فرمودند «شما سایه جنگ را از این کشور دور نکردید، شهدا و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس این کار را کردند».

اما نکته جالب‌تر اینکه بعد از فرمایشات حضرت آقا، برخی بر همین طبل روانی کوبیدند و ملت را در فضای دو قطبی «سایه جنگ» و «صلح و آرامش» قرار دادند و متاسفانه کمی تا قسمتی ابری، جواب داد، بماند که چه فعالیت‌های غیر اخلاقی دیگر صورت گرفت.

حواسمان باشد که امروز فهم صحیح از ترفندهای رسانه‌ای می‌تواند سرنوشت ما را تغییر دهد.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار