سرلشکر صفوی در دانشگاه شهید ستاری:

اقدام آمریکا علیه ایران موجب ناامنی تمام پایگاه‌هایش در منطقه می‌شود

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: چنانچه آمریکا بخواهد جنگی را علیه ایران آغاز کند، تمامی پایگاه‌های نظامی این کشور در منطقه ناامن خواهد شد و ایران قادر است تا برد 2 هزار کیلومتر از مرزهای خود را از لحاظ موشکی تحت پوشش قرار دهد.
کد خبر: ۲۴۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ - 14June 2017

اقدام آمریکا علیه ایران موجب ناامنی تمام پایگاه‌هایش در منطقه می‌شود/ برد ۲هزار کیلومتری موشک‌ها از مرزهای ایرانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت: هدف نهایی از جنگ‌ها تحمیل اراده سیاسی یک کشور بر دولت و ملت دیگر کشورهاست و این‌گونه تحمیل‌ها یا با تصرف بخشی از خاک کشور و یا حاکم کردن نوع خاصی از حکومت میسر خواهد شد.

وی افزود: زمان جنگ تحمیلی علیه ایران، جهان به شکل دو قطبی اداره می‌شد و تنها در آن زمان بود که این دو قطب ابرقدرت برای تضعیف کشورمان سر میز مذاکره نشسته و تصمیمات مهمی علیه جمهوری اسلامی ایران گرفتند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار داشت: در راستای حمایت همه‌جانبه از رژیم بعث و تضعیف نظام نوپای جمهوری اسلامی، از سال 65 تا 67 آمریکا به سکوهای نفتی ایران حمله کرد و اطلاعات منطقه را به صورت آنلاین در اختیار عراق گذاشت.

سرلشکر صفوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حضور فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در دانشگاه‌های نظامی برای آشنا کردن دانشجویان با فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: دانشجو باید پژوهشگر و محقق باشد و حقیقت این مطلب را درک کند که چرا حضرت امام قطعنامه 598 را در پایان جنگ پذیرفتند و اینکه چرا بعد از پذیرفتن قطعنامه توسط ایران، کشور عراق مجددا به خاک ایران حمله کرد و خواستار تصرف شهر خرمشهر بود.

وی با بیان خاطراتی از آن دوران اظهار داشت: در عملیات والفجر 8 که 70 روز به طول انجامید، بیش از 40 فروند از هواپیماهای جنگی عراق توسط نیروی هوایی مقتدر ایران اسلامی ساقط شد و این نشان از قدرت این نیروی الهی دارد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اتحاد و برادری دو نیروی سپاه و ارتش را مدیون راهنمایی‌ها و رهنمودهای امام راحل عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برابر تحلیل و بررسی‌های دقیق، علی‌رغم ادعای ابرقدرتی، پوشش کل دنیا با ناوهای جنگی و گسترش پایگاه‌های نظامی خود در تمام دنیا، قدرت آمریکا رو به اضمحلال است و دلیل آن هم عدم توانایی ختم غائله سوریه و به کرسی نشاندن خواسته‌های خود در این کشور است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: چنانچه آمریکا بخواهد جنگی را علیه ایران آغاز کند، تمامی پایگاه‌های نظامی این کشور در منطقه ناامن خواهد شد و ایران قادر است تا برد 2000 کیلومتر از مرزهای خود را از لحاظ موشکی تحت پوشش قرار دهد.

وی در پایان ضمن محکوم کردن تروریسم تصریح کرد: داعش از نظر فکری و ایدئولوژی، سلفی و وهابی است، که از منظر این گروه تکفیری، شیعه کافر است و زنان شیعه باید به کنیزی گرفته شوند.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار