دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

رؤیت مهمترین پهپاد جاسوسی در آسمان سوریه

پهپاد «فالکو» مهمترین پهپاد جاسوسی اروپا که عربستان در سال 2013 تعدادی از آن را خریداری کرده است، امروز در آسمان جنوب سوریه مشاهده شد.
کد خبر: ۲۴۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ - 14June 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، به تازگی تصویری از پرواز پهپاد جاسوسی «فالکو» یکی از مهمترین پهپادهای جاسوسی اروپایی ساخت شرکت ایتالیایی سلکس گالیلئو در مناطق درگیری واقع در جنوب سوریه منتشر شده است.

این تصویر در زمانی که پهپاد فالکو در حین انجام ماموریت بوده گرفته شده است. هنوز خبری مبنی بر اینکه کدام‌یک از گروه‌های مسلح در سوریه از این سامانه پهپادی استفاده می کنند، منتشر نشده است.
 
برخی منابع می‌گویند این تصویر توسط تروریست‌ها منتشر شده است.

پهپاد فالکو برای انجام ماموریت‌هایی همچون کشف هدف، مکان‌یابی، شناسایی و هدف گیری طراحی شده تا جایگزین پهپادهای هم رده میراژ 26 شود.
 
حضور مهمترین پهپاد جاسوسی اروپا در جنوب سوریه+ تصویر 
این پهپاد از یک موتور پیستونی یوئی‌ ال 682 با ملخ سه پره بهره می‌برد و سقف پروازی آن بیش از 20 هزار پا است و مداومت پروازی آن 14 ساعت عنوان شده است. طول این پهپاد حدود 6 متر و ارتفاع آن 1/8 متر است و دهانه بال آن 7/2 می‌باشد. 
 
علاوه بر تجهیزات راداری و الکترونیکی ایتالیایی و اروپایی نصب بر روی این پهپاد شرکت سازنده امکان استفاده از رادارهای لینکس محصول شرکت آمریکایی جنرال اتمیکس را نیز بررسی کرده است و همچنین امکان نصب بیش از 30 کیلوگرم بار اضافی (مسلح به بمب و موشک) در زیر بال‌های این پرنده وجود دارد.
 
یک سامانه عملیاتی فالکو اعم از چهار فروند پرنده، ایستگاه کنترل زمینی، ترمینال داده‌ها و بسته تجهیزات پشتیبانی زمینی می‌باشد. تاکنون علاوه بر ارتش ایتالیا مشتریانی از کشورهای پاکستان، لیبی، اردن و عربستان، از این پهپاد استفاده کرده‌اند.
 
در سال 2013 شرکت سازنده با قراردادی به ارزش 40 میلیون یورو تعدادی از این مدل پهپادها را در اختیار عربستان قرار داد.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها