روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد

شروط مقاومت فلسطین برای آتش بس دائم در غزه

روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرد که مقاومت اسلامی فلسطین رسما شروطی برای پذیرش آتش بس دائم مطرح کرده است که از جمله آنها ایجاد فرودگاه و بندر بین‌المللی در غزه و برداشتن کامل محاصره است.
کد خبر: ۲۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶ - 01August 2014

شروط مقاومت فلسطین برای آتش بس دائم در غزه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، روزنامه صهیونیستی معاریو جزئیاتی از شروطی که حماس و جهاد برای توافق آتشبس دائم در غزه  ارائه دادهاند منتشر کرد.
 
بر اساس این گزارش این آتش بس طولانی مدت خواهد بود و امکان دارد تا 10 سال آینده ادامه داشته باشد.
 
به گفته این روزنامه شروط رسمی حماس و جهاد برای برقراری آتشبس شامل ایجاد یک بندر بین المللی با نظارت بین المللی خواهد بود و همچنین ایجاد یک فرودگاه بین المللی در غزه و برداشتن کامل محاصره همراه با ورود تمامی کالاها را شامل خواهد شد.
 
از دیگر شروط مقاومت برای آتشبس این است که اسرائیل در امور مربوط به فلسطینیان از جمله  انتخابات و تشکیل دولت دخالتی نداشته باشد و اسرائیل اجازه بدهد که صید ماهی تا شعاع 10 کیلومتری از غزه انجام شود و کشاورزان برای کاشت زمین های خود محدودیتی نداشته باشند و اسیرانی که اخیرا بازداشت شدهاند آزاد شده و جنگندههای اسرائیلی به حریم هوایی غزه وارد نشوند.
 
سازمان و ملل و جان کری وزیر امورخارجه آمریکا اوایل روز جمعه اعلام کردند: اسرائیل و حماس بر سر برقراری آتش بس 72 ساعته به توافق رسیدهاند و به این ترتیب دو طرف از ساعت هشت صبح جمعه به وقت محلی آتشبس را شروع و در قاهره وارد مذاکره خواهند شد. طی این مدت نیروهای مستقر در محلهای استقرار خود کماکان باقی خواهند ماند.
 
در همین رابطه جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد گروه های مقاومت با آتش بس انسانی 72 ساعته موافقت کردند؛ چرا که ملت فلسطین به آن نیاز دارند و نیز برای خارج کردن اجساد شهدا از زیر آوار منازلی که جنگندههای اسرائیل آنها را تخریب کردهاند این آتش بس صورت گرفته است.
 
حماس شرط تداوم این آتش بس را عدم نقض آن از سوی اسرائیل اعلام کرده است.
 
در همین رابطه یکی از مقامات حماس به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت که 5 تن از رهبران بلند پایه این جنبش طی چند ساعت آینده برای رایزنی با اسرائیل در مورد آتش بس به قاهره خواهند رفت.
 
گروهی که از فلسطین عازم قاهره خواهد شد هیئتی متشکل از حماس و جهاد و سازمان آزادی بخش فلسطین است که هئیت حماس متشکل از خلیل الحیه، عماد العلمی، عزت الرشق، محمد نصر و موسی ابو مرزوق خواهد بود.
 
از سوی دیگر خبرنگار روسیا الیوم در غزه اعلام کرد که هیئت فلسطینی یازده نفر خواهند بود که ریاست آن را عزام احمد عضو کمیته اجرایی جنبش فتح بر عهده دارد.
 
همچنین اعلام شده است که ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا نیز به این مذاکرات ملحق خواهد شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار