حجت الاسلام محمدی شاهرودی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

در برابر نفوذ فرهنگی دشمن می‌بایست تهاجمی عمل می‌کردیم

مسئول بسیج طلاب کشور گفت: اعتقاد دارم تا به حال در برابر نفوذ فرهنگی دشمن تدافعی عمل کردیم در صورتی که می بایست تهاجمی عمل می کردیم.
کد خبر: ۲۴۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ - 16June 2017
در برابر نفوذ فرهنگی دشمن می‌بایست تهاجمی عمل می‌کردیمحجت الاسلام «محمود محمدی شاهرودی» مسئول سازمان بسیج طلاب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، درباره نفوذ دشمنان به جامعه اسلامی کشورمان، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی در ایران معاون وقت CIAدر جایی عنوان می‌کند که انقلاب اسلامی ایران تصور می‌شد در سال 1997 در پی اعتراض به سیاست‌های غلط رژیم پهلوی شکل گرفت اما اگر اعتراض‌ها محدود به سیاست‌های غلط این رژیم بود، نباید این گونه توسعه می‌یافت.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به راحتی در حال صادر شدن است، افزود: این موضوع باعث شد تا آن‌ها در جلسه‌ای که با حضور کارشناسان 6 MI برگزار شد به این نتیجه برسند که دو عامل پیروزی انقلاب اسلامی قدرت مرجعیت و فرهنگ عاشورایی است.

محمدی شاهرودی ادامه داد: بر این اساس برای چگونگی نفوذ در ایران آن هم به صورت فرهنگی نقشه کشیدند؛ لذا در سال 2003 می‌بینیم در موسسه «رند» عنوان می‌شود در حالی که تربیت دانشجویان در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد اما کسانی که سکان دار هدایت جامعه می‌شوند، کسانی هستند که در حوزه‌های علمیه تربیت شده اند؛ لذا به همین خاطر بودجه‌ای را برای نفوذ در حوزه‌های علمیه اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه بحث نفوذ جدی است، عنوان کرد: در دو یا سه سال اخیر مقام معظم رهبری بحث نفوذ، داشتن روحیه انقلابی گری و جهاد کبیر را مطرح می‌کنند چون دشمن به دو شیوه اراده خود را به جامعه تحمیل می‌کند؛ یکی تحمیل اراده از طریق زور و استفاده از قدرت است که در این شیوه اگر چه اراده دشمن مورد قبول واقع می‌شود اما این پذیرش به صورت اکراه و اجبار است.

مسئول سازمان بسیج طلاب کشور در ادامه گفت: در حالی که در شیوه دوم یعنی تحمیل اراده از طریق نفوذ، اراده دشمن با بازی ما در پازل دشمن محقق می‌شود و این پذیرش به راحتی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ روحیه انقلابی گری مانع نفوذ دشمن می‌شود، گفت: اعتقاد دارم تا به حال در برابر نفوذ فرهنگی دشمن تدافعی عمل کردیم در صورتی که می‌بایست تهاجمی عمل می‌کردیم.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار