محرومیت‌زدایی به یاد شهدای مدافع حرم

هفتمین برنامه تلویزیونی «ماه نشان» با موضوع «کشف و آموزش استعدادها در مناطق محروم» و با حضور عوامل اجرایی طرح شهید ثامنی‌راد، سه‌شنبه شب از شبکه افق پخش شد.
کد خبر: ۲۴۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ - 14June 2017
محرومیت‌زدایی به یاد شهدای مدافع حرم

به گزاش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، هفتمین قسمت برنامه تلویزیونی «ماه نشان» با موضوع «کشف و آموزش استعدادها در مناطق محروم» که با عنوان طرح شهید ثامنی‌راد اجرایی شده است، سه‌شنبه شب (23 خردادماه) به صورت زنده روی آنتن شبکه افق رفت.

حامد بابازاده از فعالان فرهنگی کشورمان، نخستین مهمان این برنامه بود که در گفت‌وگو با حسین قرایی مجری «ماه نشان» به ایده اولیه این طرح پرداخت و اظهار کرد: از چندین سال قبل در قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج)، توفیق خدمت در مناطق محروم را داریم ولی همیشه احساس می‌کردیم در برخی مناطق، هنوز نتوانسته‌ایم خلأهای موجود را برطرف کنیم؛ زیرا حضوری دائمی نداریم به همین دلیل به دنبال مسیری دیگر برای حل این مشکل بودیم.

وی افزود: بر همین اساس طرح شهید ثامنی‌راد با هدف حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد که در مناطق محروم زندگی می‌کنند راه‌اندازی شد و طی آن، نوجوانان و جوانان دارای استعداد را در قالب نیروهای متعهد و متخصص به منظور خدمت‌رسانی بیشتر تربیت می‌شوند البته هدف این نیست که نفر اول کنکور تربیت کنیم، اگر از هر صد نفر حاضر در طرح، یک نفر سرباز واقعی امام زمان(عج) را پرورش دهیم، موفق خواهیم بود.

این فعال فرهنگی به طرح شهید نریمانی پرداخت و گفت: در این طرح هم تشکل‌های مردمی برای حضور در مناطق محروم مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مهدی ثامنی‌راد و نریمانی، هر دو از فعالان فرهنگی کشورمان بودند که در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) به جمع شهدای مدافع حرم پیوستند.

بابازاده در بخش دیگری از این گفت‌وگو که پس از نمایش مستندی از اجرای طرح شهید ثامنی‌راد صورت گرفت اظهار کرد: تفاوت این طرح با دیگر موارد که دانش‌آموزان و دانشجویان را تحت حمایت قرار می‌دهند این است که تنها به یک آزمون ورودی اکتفا نمی‌شود بلکه فرآیندی خاص برای این منظور در نظر گرفته شده که با فراخوانی عمومی با همکاری نهادها و مراکز مختلف آغاز می‌شود چرا که عقیده دارد عدالت در ارائه خدمات حمایت باید رعایت شود وگرنه هیچ کاری برکت لازم را نخواهد داشت.

وی افزود: به عنوان مثال از آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم در استان‌هایی که طرح در آنها اجرایی می‌شود، دانش‌آموزان مستعد را معرفی کنند و سپس آزمون‌ها و مراحل انتخاب، اجرایی می‌شوند.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: ترکیبی از حمایت‌های مختلف مادی، فرهنگی و آموزشی که برآیند استفاده از تجارب سایر موسسات و نهادهای حمایتی است، در قالب طرح شهید ثامنی‌راد مورد استفاده قرار می‌گیرد به عنوان مثال می‌توان به کمک‌ هزینه‌های مادی و خدماتی 200 هزار تومانی تا دو میلیون‌ تومانی به دانش‌آموزان اشاره کرد.

پس از آن نگار پناهی از مشاوران طرح شهید ثامنی‌راد و شفیع شعله‌کار از عوامل اجرایی طرح به جمع ماه نشانی شبکه افق پیوستند.

پناهی با اشاره به فعالیت 26 مشاور عمدتا دانشجو در قالب طرح شهید ثامنی‌راد عنوان کرد: مشاوران حاضر در این طرح، نه تنها به مباحث آموزشی، بلکه به مسائل خانوادگی، تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان نیز می‌پردازند و سعی می‌کنند مشکلات آنها را در همه ابعاد حل کنند تا ظرفیت‌ها و استعدادهایشان شکوفا شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از طرح شهید ثامنی‌راد تنها پیشرفت علمی دانش‌آموزان و دانشجویان نیست، در واقع به دنبال این هستیم که هر یک از آنها در هر رشته و گرایشی که وارد می‌شوند، انسان‌های موفقی باشند و برای این منظور از آنها تعهد گرفته شده که اگر به جایی رسیدند، در روستا و محل تولدشان بمانند و به این ترتیب، نیروهای بومی جهادی برای محرومیت‌زدایی بیشتر تربیت شود.

بابازاده هم در ادامه افزود: در برخی مناطق محرومیت‌ها دو چندان هستن به طوری که برخی دانش‌آموزان حتی صبح‌ها صبحانه نمی‌خورند به همین دلیل پیش از برگزاری آزمون‌های ورودی به طرح، صبحانه مختصری هم به شرکت‌کنندگان داده می‌شود تا همه در شرایطی کاملا یکسان قرار بگیرند.

برنامه تلویزیونی «ماه نشان»، طی ماه مبارک رمضان سه‌شنبه تا پنجشنبه شب‌ها، ساعت 22:00 به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می‌رود. تهیه‌کنندگی این برنامه بر عهده محمد ساسان است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها