دبیر جشنواره ملی فانوس خبر داد؛

ارسال 707 اثر هنری به جشنواره ملی فانوس

دبیر جشنواره ملی فانوس با بیان اینکه 707 اثر به این جشنواره ارسال شده است، گفت: از این تعداد آثار رسیده 196 اثر به بخش مسابقه راه یافت.
کد خبر: ۲۴۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ - 15June 2017

ارسال 707 اثر هنری به جشنواره ملی فانوس/ راهیابی 196 اثر به بخش نهاییبه گزارش دفاع پرس از مازندران، جواد قلی‌زاده در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره فانوس که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار شد، اظهار داشت: فراخوان این جشنواره از اواخر اسفند سال گذشته در اختیار هنرمندان  قرار گرفت و ارسال آثار تا پایان اریبهشت ادامه داشت.

وی با بیان اینکه 707 اثر به این جشنواره ارسال شده است، افزود: از این تعداد آثار رسیده 196 اثر به بخش مسابقه راه یافت.

دبیر جشنواره فانوس با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش‌های فیلم، هنرهای تجسمی و سنتی، موسیقی، هنرهای نمایشی، سایبری و ... فراخوان شد، افزود: قرار بود این جشنواره در تهران برگزار شود اما سرانجام با تلاش مسئولان استان مازندران و با همکاری جهادگونه شهرداری ساری مقرر شد این جشنواره با میزبانی مازندران در ساری برگزار شود.

قلی‌زاده اظهار کرد: این جشنواره به مدت سه روز ار 20 تا 23 تیرماه با حضور 180 هنرمند و مدیر هنری در سطح کشور در مازندران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز اول افتتاحیه تولیدات استانها را خواهیم داشت، گفت: روز دوم مراسم که 21 تیرماه است ملاقات با نماینده ولی فقیه در مازندران، بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس و تجدید بیعت با آرمانهای شهدای گمنام و در عصر روز 21 تیرماه نشست تخصصی در حوزه دفاع مقدس و بازدید از آثار باستانی استان را خواهیم داشت.

دبیر جشنواره فانوس افزود: در اختتامیه این جشنواره 50 نفر از مدیران هنری و 40 نفر از میهمانان ویژه حضور داشته و از آنها تجلیل به عمل می‌آید.

وی برگزاری همایش هنرهای برتر در سالن بهزیستی در صبح روز 22 تیرماه از دیگر برنامه‌های این جشنواره دانست و گفت: در ادامه همایش، نمایش آثار برگزیده را د مجتمع فرهنگی سازمان بهزیستی خواهیم داشت.

قلی‌زاده اضافه کرد: حضور تعدادی از شهروندان ساروی در این نمایش نیز در برنامه‌ریزی جشنواره قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در نهایت ساعت 17 روز 23 تیرماه اختتامیه این جشنواره آغاز می‌شود.

دبیر جشنواره فانوس گفت: رونمایی از کتاب عکس شهدای ساری که توسط اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با همکاری شهرداری تهیه شده، تجلیل از چهار خانواده شهید دفاع مقدس و خانواده شهدای مدافع حرم و تجلیل از تعدادی خانواده‌های جانبازان از دیگر برنامه‌های اختتامیه این جشنواره است.

وی با بیان اینکه سیاست اصلی برگزارکنندگان جشنواره تداوم این جشنواره است، افزود: متاسفانه فعالیت‌های هنری در عرصه دفاع مقدس کمرنگ شده و حوزه دفاع مقدس اغلب با نگاهی که کمترین ارتباطی با دفاع مقدس ندارد دنبال می‌شود.

قلی‌زاده گفت: باید تلاش کنیم تولیدات تاثیرگذار در عرصه هنر دفاع مقدس تولید کنیم تا تاثیرگذار باشد و هدف این است جشنواره فانوس در این استان پایدار و پابرجا باشد و در سال‌های آتی این جشنواره باشکوه‌تر و با محتوای بهتر انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار