مرصاد برگ زرین غرب (3)؛

مرصاد و خیال خام دشمنان داخلی و خارجی

پانزده روز مانده بود به عمليات مرصاد؛ كشور نه در وضعيت جنگ بود، نه صلح و همين امر موجب ضعف روحيه‌ رزمندگان اسلام شده بود و دشمنان داخلی كه به خيال خام خود زمينه را مناسب ديده بودند، از پشت جبهه شروع به تضعيف روحيه‌ مردم می‌كردند.
کد خبر: ۲۴۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ - 15June 2017
مرصاد و نمایش ایثار و مقاومت رزمندگان غرب کشوربه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، کتاب «مرصاد برگ زرین غرب» مشتمل بر خاطرات جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس در غرب کشور است که توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه جمع‌آوری و تدوین شده است که خاطره زیر برگرفته از این مجموعه و از خاطرات «فريدون الماسی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس می‌باشد.

...پانزده روز مانده بود به عمليات مرصاد؛ كشور نه در وضعيت جنگ بود، نه صلح. همين امر موجب ضعف روحيه‌ رزمندگان اسلام شده بود. دشمنان داخلی كه به خيال خام خود زمينه را مناسب ديده بودند، از پشت جبهه شروع به تضعيف روحيه‌ مردم می‌كردند. دشمن هم يک سری اطلاعات غلط از داخل كشور جمع‌آوری كرده بود. از یک طرف ايران قطعنامه‌ 598 را پذيرفته بود و اگر عراق در اين وضعيت با ايران صلح می‌کرد، جايی براي منافقين باقی نمی‌ماند. لذا عراق به فكر حيله‌اي تازه افتاد و خواست كه آخرين تيرش را رها كند. از طرف ديگر دشمن به موجب اينكه مردم ايران ديگر روحيه‌ جنگيدن را ندارند، موقعيت را براي ضربه زدن مناسب ديد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار