نماینده پارلمان افغانستان اعلام کرد؛

انتقال جنگجویان داعش توسط بالگردهای نظامی/ آمریکا قاتل مردم افغانستان است

نماینده ولایت ننگرهار در پارلمان افغانستان اعلام کرد که ده‌ها جنگجوی داعش توسط بالگردهای نظامی به شهرستان «بهسود» این ولایت منتقل شده‌اند و باید مشخص شود که آمریکا قاتل واقعی مردم افغانستان است.
کد خبر: ۲۴۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ - 15June 2017
انتقال جنگجویان داعش توسط بالگردهای نظامی/ آمریکا قاتل مردم افغانستان استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، به نقل از «خبریال»، «ظاهرقدیر» نماینده مردم ننگرهار در پارلمان افغانستان با انتقاد از عدم پاسخگویی حکومت این کشور گفت: هفته گذشته بالگردهای نظامی بیش از 50 جنگجوی داعش را به منطقه «بارآباد» شهرستان «بهسود» این ولایت منتقل کرده‌اند.

وی افزود: باید حکومت افغانستان پاسخگو باشد و این مسئله مشخص شود اگر آمریکا قاتل واقعی افغان‌ها نیست پس چه کسی قاتل مردم افغانستان است؟

ظاهر قدیر تصریح کرد: یک کانتینر مملو از تجهیزات نظامی به جنگجویان داعش در منطقه «نری‌اوبه» این ولایت تحویل شده است.

نماینده مردم ننگرهار اظهار داشت: حکومت افغانستان این موضوع را مشخص کرده و پاسخ دهد که چه بازی در شرق افغانستان به راه انداخته است.

وی گفت که جنگجویان داعش تلاش دارند تا با تصرف شهرستان‌های ولایت کنر به شهرستان «ازره» در ولایت لوگر دست یابند تا بزرگراه کابل-جلال‌آباد را مسدود کنند.

ظاهر قدیر از پارلمان افغانستان خواست تا به دلیل عدم پاسخگویی حکومت این کشور درباره داعش در شرق افغانستان یک هیئت برای بررسی این موضوع تعیین کند.

نماینده پارلمان افغانستان تاکید کرد که جنگجویان داعش برای گسترش تسلط این گروه بر شرق افغانستان تلاش می‌کنند و حامیان این گروه تروریستی توسط سوی بالگردها برای عملیات‌های میدانی به مناطق مختلفی منتقل می‌شوند.

گروه تروریستی داعش تعدادی از شهرستان‌های ننگرهار را تحت کنترل دارد و در برخی مناطق نیز با طالبان و نیروهای امنیتی افغان درگیر است.

قبل از این نیز ظاهر قدیر گفته بود که جنگنده‌های آمریکایی در ننگرهار بارها در درگیری بین طالبان و داعش، طالبان را هدف قرار داده و به داد جنگجویان داعش رسیده‌اند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار