دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

آشنایی با دو آر‌پی‌جی‌ ایرانی «صاعقه» و «نادر»

«صاعقه» و «نادر» راکت‌های 40 میلیمتری ایرانی هستند که با قدرت و سرعتی که دارند قادرند در کسری از ثانیه علیه اهدافی چون خودروها، نفربرها، توپ‌های خودکششی، ادوات زرهی، سنگرها و استحکامات بتنی و همچنین تجمعات نظامی دشمن اقدام کنند.
کد خبر: ۲۴۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ - 15June 2017
«صاعقه» و «نادر» آر پی جی‌های ایرانی برای مقابله با خودروهای زرهیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «نادر» راکت 40 میلیمتری نمونه  آر پی جی 7 ایرانی است که علیه خودروها، نفربرها، توپ‌های خودکششی و دیگر ادوات زرهی دشمن کاربرد دارد و دارای موتور سوخت جامد دو مرحله ای (خرج پرتاب_ سوخت پرتاب) است.
 
این سامانه در مرحله اول در داخل لانچر عمل کرده و راکت را به بیرون پرتاب می کند. و مرحله دوم نیز در فاصله ایمن از لانچر یعنی چیزی حدود 8 تا 12 متر عمل کرده و راکت را به حداکثر سرعت خود می‌رساند. طول این سلاح 900 میلیمتر، کالیبر آن 40 میلیمتر و وزن آن با لانچر 3 کیلوگرم عنوان شده است.
 
میزان نفوذ این راکت در زره 30 سانتیمتر و برد نهایی آن 400 متر می باشد.
 
«صاعقه» نوع دیگر راکت انداز 40 میلیمتری است که برای نابودی نفرات دشمن طراحی شده است و مهمترین ویژگیهای این سلاح ضد نفر برد فزاینده، قدرت انفجار، شعاع ترکش زیاد و فراوانی ترکش ها است. این سلاح که با قبضه آر پی جی 7 نیز شلیک می شود دارای ماسوره مکانیکی و قابلیت پرواز بدون صدا در هوا است.
 
طول این سلاح 590 میلیمتر، کالیبر آن 40 میلیمتر و با وزنی حدود 1.5 کیلوگرم و سرعت 150 متر بر ثانبه قادر است اهداف را در شعاع 800 متری مورد اصابت قرار دهد.
 
در مجموع این دو سلاح که جزو سلاح های سازمانی ارتش و دیگر نیروهای مسلح کشور محسوب می‌شود، علیه پناهگاه ها، سنگرها و استحکامات بتنی و انواع خودروهای زرهی و تجمعات نظامی نیز کاربرد دارند.
 
 انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها