مسکو:

مذاکرات میان ایران، روسیه و ترکیه درباره دور آتی مذاکرات آستانه در جریان است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از ادامه مذاکرات میان تهران، مسکو و آنکارا به منظور تعیین تاریخ دور آتی مذاکرات صلح سوریه در آستانه خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ - 15June 2017
مسکو: مذاکرات میان ایران، روسیه و ترکیه درباره دور آتی مذاکرات آستانه در جریان است
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد که کشورهای روسیه، ایران و ترکیه به مذاکرات در خصوص تعیین تاریخ دقیق دور آتی مذاکرات صلح سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان ادامه می‌دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، زاخارووا گفت: کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس سوریه در حال کار روی چهارچوب زمانی جدید برای برگزاری دور بعدی مذاکرات آستانه هستند.

وی افزود: گفت‌وگوهای فعالی به منظور توافق در خصوص بسته سندهای مرتبط با اجاره تفاهم‌نامه 4 می در جریان است.

بر اساس این گزارش، ایران، روسیه و ترکیه در تاریخ 4 می توافق کردند که 4 منطقه کاهش تنش در سوریه ایجاد شود. بر اساس یادداشت تفاهمی که در ین مذاکرات در قزاقستان به امضا رسید، این چهارمنطقه عبارتند از یک بخش از شمال حمص، حومه دمشق و دو منطقه درعا و القنیطره.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت، در صورت عدم مداخله هوایی آمریکا در سوریه، نیروهای دولت سوریه به دستاوردهای به مراتب چشمگیرتری تا کنون رسیده بودند.

وی ادامه داد، دمشق به موفقیت‌هایی در مقابله با داعش و تروریست‌ها رسیده که با وضعیت جدید دمشق برای شکست تروریست‌ها آماده می‌شود.

زاخارووا در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به قطر تأکید کرد که تا کنون هیچ تعدیلی در موضع قطر در خصوص بحران سوریه مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار