روابط ایران و چین در عرصه های اقتصادی و سیاسی رو به گسترش است

استاندار هرمزگان گفت: روابط ایران و چین در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی رو به گسترش است و ایران و چین به عنوان دو کشور بزرگ می‌توانند بسیاری از مشکلات موجود در منطقه را با عقلانیت رفع کنند.
کد خبر: ۲۴۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ - 15June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، جاسم جادری بعدازظهر امروز در دیدار با فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی چین و سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و چین بسیار دیرینه و تاریخی است، اظهارداشت: ایران و چین در اکثر مسائل تقریبا هم نظر بوده اند و مواضع اخیر کشور چین در خصوص مسائل منطقه نیز برای مردم ایران قابل تقدیر است.

وی بر ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر ایران و چین تاکید کرد و بیان‌داشت: آمریکا و استکبار جهانی به دنبال این هستند که همه ملت ها را تحت استعمار خود درآورند و در پی بروز مشکلات در منطقه هستند و با به کار بردن الفاظی همچون حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، مشکلات بسیاری را بر مردم این منطقه تحمیل کرده اند که در این شرایط نیاز است دو کشور مهم و تاثیرگذار ایران و چین، همکاری های خود را گسترش دهند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: روابط ایران و چین در عرصه های اقتصادی و سیاسی رو به گسترش است و ایران و چین به عنوان دو کشور بزرگ می توانند بسیاری از مشکلات موجود در منطقه را با عقلانیت رفع کنند.

جادری سفر ناوگروه نیروی دریایی چین به بندرعباس را در جهت تقویت روابط نظامی و فرهنگی دو کشور موثر برشمرد و بیان داشت: با تداوم این گونه سفرها و دیدارها شاهد تقویت هرچه بیشتر روابط سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی میان دو کشور خواهیم بود و همچنین خواهیم توانست امنیت آبراه های بین المللی را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و چین از طریق بندر شهید رجایی در بندرعباس برقرار است، اظهار داشت: ما آمادگی داریم تفاهم نامه خواهرخواندگی میان استان هرمزگان با یکی از استان های کشور چین در جهت تقویت روابط و مبادلات بیشتر منعقد شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: گردشگری نیز می تواند به عنوان یک راهبرد اساسی در روابط میان ایران و چین تلقی شود و علاقه مندیم در این زمینه نیز از طریق هرمزگان همکاری هایی داشته باشیم.

جادری با اشاره به ظرفیت های استان هرمزگان، اضافه کرد: این استان از مناطق ویژه اقتصادی و آزاد مهمی برخوردار است و در سواحل مکران نیز اقدامات بزرگ اقتصادی در حال انجام است و عملیات احداث شهرک صنعتی ایران و چین نیز در آینده نزدیک در سواحل مکران آغاز می شود.

وی گفت: در عرصه های مختلف برای پذیرش و جذب سرمایه گذاران چین در استان هرمزگان آمادگی داریم و علاقه مند به همکاری های اقتصادی بیشتر هستیم.

 منبع: تسنیم
 
نظر شما
پربیننده ها