بیانیه مداخله‌‌جویانه «نیکی هیلی» در حمایت از محکومان امنیتی در ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد یک روز بعد از اظهارات وزیر خارجه این کشور درباره براندازی نظام سیاسی ایران خواستار آزادی دو محکوم امنیتی شد.
کد خبر: ۲۴۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ - 16June 2017
بیانیه مداخله‌‌جویانه «نیکی هیلی» در حمایت از محکومان امنیتی در ایران

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه پنجشنبه شب از دو محکوم امنیتی در ایران که به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به 10 سال حبس محکوم شده‌اند حمایت کرد.

«هیلی» در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر عکسی از دیدارش با «بابک نمازی»، فرزند «باقر نمازی» و برادر «سیامک نمازی» منتشر کرد. باقر و سیامک نمازی در شعبه 15 دادگاه انقلاب ایران به جرم همکاری با دولت آمریکا به 10 سال حبس محکوم شده‌اند.

دیپلمات آمریکایی از این دو محکوم امنیتی به عنوان «زندانیان سیاسی» یاد کرده و ایران را به نقض حقوق بشر به دلیل بازداشت آنها متهم کرده است. وی همچنین نوشت در صورتی که ایران به دنبال اعتبار در دنیا است باید این دو نفر را آزاد کند.

بیانیه «هیلی» یک روز بعد از اظهارات ضد ایرانی «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شده است. «تیلرسون»، در آن اظهارات گفته بود سیاست دولت جدید آمریکا در قبال ایران بر همکاری با «عناصر داخلی» در این کشور برای تغییر نظام سیاسی ایران استوار است.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار