دریانی:

48 درصد بار دستگاه قضایی بر دوش شوراهای حل اختلاف است

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران گفت: 48 درصد بار دستگاه قضایی را یک‌تنه به دوش می‌کشیم و این در حالی است که اعضاء و کارکنان بعد از گذشت سال‌ها در باب تبدیل وضعیت و ساختار استخدامی در انتظار به سر می‌برند.
کد خبر: ۲۴۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ - 17June 2017

48 درصد بار دستگاه قضایی بر دوش شوراهای حل اختلاف استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «عباسعلی دریانی» رئیس شورای حل اختلاف استان تهران در همایش سراسری سرپرستان شوراهای حل اختلاف استان تهران که با حضور رئیس کل دادگستری استان و قائم‌مقام مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور برگزار شد، اظهار داشت: شورای حل اختلاف، 48 درصد بار دستگاه قضایی را یک‌تنه به دوش می‌کشند و این در حالی است که اعضاء و کارکنان آن بعد از گذشت سال‌ها در باب تبدیل وضعیت و ساختار استخدامی در انتظار به سر می‌برند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران افزود: در سال 95 با بهره گیری از بهترین قضات، 496 هزار فقره پرونده مختومه شد و امید است تا پایان سال جاری 500 هزار فقره پرونده با آمار بالای صلح و سازش مختومه و حداقل 400 قاضی ویژه شورا نیز جذب سیستم قضایی شود.

در ادامه این همایش نیز، قره‌داغی - قائم‌مقام مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور ضمن ابراز خرسندی از بهبود اوضاع شورای حل اختلاف، از ساماندهی صدور ابلاغ اعضاء با دو عنوان صلح و سازشی و رأیی و کاهش تخلفات اداری و قضایی در مجموعه شوراهای حل اختلاف خبر داد.

به گفته این مقام مسئول در مرکز شوراهای حل اختلاف کشور، در پیگیری‌ها و مناظراتی که با معاون اول رئیس جمهور و دیگر مقامات دولت داشتیم، خواستار بازگرداندن بودجه واریز شده به دولت از محل درآمد شوراها شدیم و در این خصوص وعده‌هایی داده شده که امید است نتایجی حاصل شود.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها