فرماندهان شهید نیشابوری در یک قاب

2400 شهید شهرستان نیشابور که 80 تن از این شهدای والامقام، فرماندهان شهید این شهرستان هستند بر تارک ایران اسلامی می‌درخشند.
کد خبر: ۲۴۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ - 17June 2017
به گزارش دفاع پرس از مشهد، تصویر زیر فرماندهان شهید شهرستان «نیشابور» را در سال 1358 و پس از بازگشت از مأموریت آزادسازی سنندج نشان می­‌دهد.

این تصویر در مسجد جامع و زمانی که فرماندهان شهید با دسته­‌های گل مورد استقبال مردم نیشابور قرار گرفته‌­اند به ثبت رسیده است.

فرماندهان شهید نیشابوری در یک قاب 

از راست: سرداران شهید «نور علی شوشتری»، «کریم اندرآبی»، «حسین آبادی»، «حسن فیوجی»، «محمد جواد مهدیان پور» و «محمد علی قدمیاری» و جانباز «جعفر عبدالله آبادی» (مجروح روی برانکار)

سردار سرلشگر شهید نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه قدس که در 26 مهرماه 1388 در یک اقدام تروریستی در شهر «سرباز» سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.

سردار شهید کریم اندرابی فرمانده گردان روح‌الله از لشکر 5 نصر در 28 مهرماه 1363 طی عملیات عاشورا در منطقه میمک به شهادت رسید.

سردار شهید حسن فیوجی فرمانده گردان از تیپ 21 امام رضا (ع) در 3 فروردین ماه 1361 در جریان عملیات فتح المبین در منطقه «عین خوش» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سردار شهید محمد جواد مهدیان‌پور جانشین فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه (ع)لشکر 5 نصر در 3 خرداد 1379 در حین مأموریت در محور مشهد ـ نیشابور به فیض شهادت نائل آمد.

سردار شهید محمد علی قدمیاری معاون تیپ امام جواد (ع) و جانشین طرح و عملیات لشکر 5 نصر در 12 تیرماه 1365 در عملیات «کربلای یک» در «مهران» آسمانی شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار