سردار ملکی خبر داد؛

اعضای باند قاچاق دوربین‌های مداربسته در هرمزگان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و انهدام باند کلان قاچاق کالا و کشف محموله 650 میلیاردی دوربین‌های مداربسته قاچاق در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ - 17June 2017

اعضای باند قاچاق دوربین‌های مداربسته در هرمزگان دستگیر شدندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «عزیزالله ملکی» فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: ماموران انتظامی استان در راستای تشديد اقدامات مقابله‌ای با قاچاق کالا و تاکيد بر برخورد با باندهای کلان قاچاق، با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی از خروج 2 دستگاه کانتينر حامل کالای قاچاق از گمرک شهيد رجايی مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران با تلاش شبانه‌روزی و ایست و بازرسی‌های موقت و مقطعی، دو دستگاه کانتینر مذکور را در محورهای خروجی استان شناسایی و در بازرسی از آنها 70 هزار دوربین مداربسته کشف کردند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه قاچاقچیان، کالاهای مذکور را با اسناد خلاف واقع و با عنوان قاب پلاستيکي و اجزاء و قطعات دوربين که از تعرفه گمرکی بسیار پایینی برخوردار هستند، از گمرک ترخیص کرده بودند، تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی و جمع آوری اسناد مشخص شد قاچاقچیان با این شیوه 245 هزار دوربین مداربسته را از گمرک خارج کرده‌اند.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه ارزش محموله‌های مذکور بنا به نظر کارشناسان 650 میلیارد ریال است، اظهار داشت: سرشبکه اصلی این پرونده به همراه یک نفر از عاملان شناسایی که متهم اول در بندرعباس و دیگری با همکاری پليس آگاهی استان گيلان طی يک اقدام ضربتی دستگير شدند؛ متهم اصلی با قرار وثيقه هزار و 600 ميليارد ریالی روانه زندان شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات فنی انجام شده مشخص شد که قاچاقچیان 9 دستگاه کانتینر را با این شیوه از استان خارج کرده که دو دستگاه کانتینر حاوی 70 هزار دوربین مداربسته به ارزش 130 میلیارد ریال از سوی مأموران کشف و مابقی به عنوان کالای از دست رفته محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی هرمزگان با تاکید بر اینکه قاچاق برای کشور خطر امنیتی و اقتصادی بزرگی است و تمام انسان‌های مؤمن و با انصاف باید با این پدیده زشت و خلاف شرع که منطبق بر خواست دشمن است مقابله کنند، از همکاری خوب مردم با پلیس قدردانی کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه جرم، با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها