گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی به روحانی/ سپرده‌گذاری 9.5 میلیارد دلاری در سیستم بانکی

مواردی از نظام‌نامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ارزی با هدف افزایش صادرات و اشتغال در جلسه امروز هیئت امنای صندوق توسعه ملی اصلاح شد.
کد خبر: ۲۴۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ - 17June 2017
گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی به روحانی/سپرده‌گذاری ۹.۵ میلیارد دلاری در سیستم بانکی

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی امروز شنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، تشکیل شد.

در این جلسه احمد دوست‌حسینی رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گزارشی از عملکرد این صندوق در حوزه‌های مختلف ریالی و ارزی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، گشایش اعتبارات اسنادی از محل منابع صندوق توسعه ملی در سال 1395 نسبت به سال 1394 بیش از 50 درصد افزایش یافته است که این میزان از تمام سال‌های فعالیت صندوق توسعه ملی بیشتر بوده است.

همچنین مبلغی بالغ بر 3.3 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در بانک‌های کشور برای اعطای تسهیلات به طرح‌های گوناگون سپرده گذاری شده که این رقم نسبت به سال 94، رشدی حدود 28 درصد داشته است.

بر مبنای گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی، در سال 1395 بیش از 6.2 میلیارد دلار از منابع این صندوق برای اجرای پروژه‌های جدید نزد بانک مرکزی اختصاص یافته است. همچنین نظام تامین مالی صادرات با اعتبار خریدار در سال 1395 آغاز شده که می‌تواند با اعمال اصلاحات لازم در دوره بازپرداخت آن‌ها صادرات خدمات فنی-مهندسی را رونق بخشد.

در جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی اصلاحیه بودجه سال 95 صندوق بررسی و بودجه سال 96 نیز به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه پیشنهادهایی درباره اصلاح مواردی از نظام‌نامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ارزی مطرح شد که با هدف افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، توسعه بازارهای صادراتی و افزایش اشتغال زایی مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار