مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

فرهنگ ایثار و شهادت با زبان هنر به نسل‌های جدید جامعه منتقل شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و گذشت و غیرت و میهن دوستی که در هشت سال دفاع مقدس لبریز و جاری بود باید با زبان هنر به نسل‌های جدید جامعه منتقل شود.
کد خبر: ۲۴۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹ - 17June 2017
چهارمین جلسه کارگروه کودک، نوجوان و دفاع مقدس درخوزستان برگزارشدبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، بعد از ظهر امروز چهارمین جلسه کارگروه کودک و نوجوان بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس این استان برگزار و مصوبات قبلی این کارگروه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
 
در این جلسه که ظهر امروز به ریاست مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان برگزار شد بر انجام همه مصوبات جلسات قبل تاکید شد.
 
سردار محمد علیپور با اشاره به اهمیت موضوع ارتباط فرهنگ دفاع مقدس با نسل کودک و نوجوان اظهار داشت: با توجه به اینکه نسل کودک و نوجوان ما دوران دفاع مقدس را لمس نکرده‌اند، ضروری است که هرچه زودتر نسبت به جمع‌آوری و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به کودکان و نوجوان ایرانی اقدام شود چرا که هر رزمنده در سینه خود رازها و ناگفته‌ها و خاطراتی از آن دوران طلایی دارد که هر کدام می‌توانند برگی از کتاب و تاریخ پر افتخار این مملکت باشند.
 
وی در ادامه افزود: فرهنگ ایثار و شهادت و گذشت و غیرت و میهن دوستی که در هشت سال دفاع مقدس لبریز و جاری بود باید با زبان هنر به نسل‌های جدید جامعه منتقل شود.
 
علیپور در پایان عنوان کرد: در کتاب‌های درسی ما پتروس‌ها و خیلی شخصیت‌های کودکانه و بیگانه حضور دارند در حالی که ما در دوران جنگ صدها شخصیت همچون بهنام محمدی‌های 13 ساله را داشته و داریم که ناشناخته و گمنام مانده‌اند و این نشان می‌دهد که ما نتوانسته‌ایم آن‌گونه که باید و شاید نقش و جایگاه نسل نوجوان قهرمان خودمان را شناسایی و معرفی کنیم.
 
در پایان این جلسه مصوب شد که از همه ظرفیت‌های کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان استفاده شود و آثار هنری و فکری این نسل پیرامون فرهنگ دفاع مقدس جمع‌آوری شود تا بتوان با پیاده‌سازی آن و در قالب‌های مختلف و تاثیرگذار آن را به نسل‌های بعد انتقال داد.
 
انتهای پیام /
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار