فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی چین:

مهربانی و دوستی مردم ایران ‌قابل احساس بود/ چین سابقه هیچ‌گونه تجاوزی به دیگر کشورها را ندارد‌

«ادمیرال شن هااو» گفت: مهربانی و دوستی مردم ایران به محض ورود به اسکله «بندرعباس» قابل احساس بود و برنامه‌ریزی «نداجا» در استقبال از ناو ۱۵۰ نیروی دریایی ارتش چین بی‌نظیر است.
کد خبر: ۲۴۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱ - 17June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «ادمیرال شن هااو»، فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی چین بعدازظهر امروز در دیدار با فرمانده منطقه یکم «نداجا» با بیان اینکه روابط دوستانه بین دو ملت ایران و چین دارای سابقه تاریخی طولانی است اظهار داشت: کشور چین و ایران کشورهایی متمدن و باستانی در قاره آسیا هستند و در بسیاری از زمینه ها با همتای ایرانی خود تفاهماتی داشته‌ایم.

وی بیان‌ داشت: قبل از سفر به ایران، بررسی کردم دریافتم که تقریبا بیش از 2200 سال پیش و از زمان اشکانیان، دو کشور چین و ایران مبادلات تجاری داشته‌اند.

فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی چین تصریح کرد: پس از تاسیس جمهوری خلق چین، این کشور در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه در زمینه سیاسی به طور مستمر با ایران تبادل نظر داشته است، با سفر رئیس جمهور چین در سال گذشته به ایران، سطح روابط و همکاری راهبردی همه جانبه روابط ارتقا یافت.

«شن هااو» با اشاره به تبادلات و تعاملات نظامی بسیار نزدیک دو کشور به خصوص تبادلات نیروی دریایی گفت: ناو 150 نیروی دریایی کشور چین به مناسبت 68 سالگرد تاسیس نیروی دریایی چین از شانگهای سفر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رؤسای کشور چین اهمیت بسیاری برای این سفرها قائل هستند گفت: این سفری تمرینی است و فرصت را غنمیت شمرده و به کشورهایی که در مسیر قرار دارند نیز سفر می‌کنیم.

شن هااو گفت: این ناوگروه علاوه بر کشور ایران به ترتیب به کشورهایی فیلیپین، سریلانکا، مالزی، ویتنام و میانمار نیز سفر کرده و مقصد بعدی این ناوگروه، کشورهایی همچون «عمان، جیپوتی، ایتالیا، ترکیه، یونان، تانزانیا، استرالیا، اندونری، برونی و ...» است.

فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی چین با اشاره به اهداف سفر ناوگروه 150 نیروی دریایی ارتش چین به ایران گفت: این ناوگروه با هدف ایجاد روابط مسألمت‌آمیز و هماهنگ در دریا و حفظ ثبات منطقه‌ای و جهانی به ایران سفر کرده است.

وی بیان داشت: در تاریخ کشور چین سابقه هیچ‌گونه تجاوزی به دیگر کشورها وجود ندارد و سفرهای ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین تنها با هدف دوستی و تقویت روابط سیاسی و به منظور حفظ صلح و ثبات جهانی بوده است.

فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی چین با تاکید بر اینکه در آینده پروژه‌های همکاری روز به روز بیشتر می‌شود اظهار امیدواری کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز روز به روز تقویت شود و همچون گذشته نقش مهمی در ثبات و تامین امنیت و صلح در منطقه و سطح جهان ایفا کند.

وی همچنین بر تقویت روابط دوستانه طرفین با هدف جلب اعتماد دنیا تاکیدکرد و ابرازداشت: مهربانی و دوستی مردم ایران به محض ورود به اسکله بندرعباس قابل احساس بود و برنامه‌ریزی نداجا در استقبال از ناو 150 نیروی دریایی ارتش چین بی‌نظیر است.

شن هااو گفت: تبادلات صادقانه بین نیروی دریایی ارتش چین و جمهوری اسلامی ایران سازنده‌ترین تبادلات است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها