رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

ابطال سند 2030 در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صراحت بیان نشده است

«پژمان‌فر» با صدور بیانیه‌ای گفت: ابطال سند 2030 در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صراحت بیان نشده است.
کد خبر: ۲۴۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ - 18June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «نصرت الله پژمان‌فر»، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با صدور بیانیه‌ای گفت: ابطال سند 2030 در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صراحت بیان نشده است.

در این بیانیه آمده است: پس از هشدار تیزبینانه رهبر معظم انقلاب در خصوص تهدید استقلال کشور و خطر نفوذ فرهنگی از جانب سند 2030 و پیگیری مراجع عظام، نخبگان، مسؤولین و مطالبه جدی مردمی، این موضوع با واکنش دیرهنگام شورای عالی انقلاب فرهنگی روبه‌رو شد و اعلام شد که به طور کلی مسائل آموزشی کشور باید براساس اسناد بالادستی ایران انجام شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اما آنچه شبهه‌برانگیز است نحوه اطلاع‌رسانی از مفاد مصوبه این جلسه است؛ سوال مطرح در این اعلام مبهم و دو پهلو این است که به صراحت مشخص نشده منظور شورای عالی انقلاب فرهنگی از این مصوبه، ابطال کلی سند 2030 بوده است یا اینکه سند به قوت خود باقی و قابل اجراست و فقط در صورت مغایرت با اسناد بالادستی غیرقابل اجرا تلقی می‌شود که انتظار مردم انقلابی همان برداشت اول است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در بخشی از این بیانیه تاکید کرد: انتظار می‌رود، همانطور که در اجرای سند با سرعت قابل توجهی مراحل تصویب و ابلاغ را طی کرد، با استناد به اظهارات وزرای محترم حاضر در جلسه به صورت رسمی و بدون فوت وقت هیأت دولت لغو ابلاغیه 95/6/25 دولت را اعلام و اجرای دقیق سند تحول بنیادین را ابلاغ کند.

در پایان این بیانیه آمده است: در نهایت ضمن هشدار به امت حزب‌الله در خصوص این مصوبه مبهم و چندپهلو، وظیفه خود می‌دانم تا حصول نتیجه مطلوب در دفاع از کیان اسلام و استقلال کشور و مورد تایید رهبری موضوع را از شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری و به مردم شریف ایران اطلاع‌رسانی کنم.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار