یادداشت/ مصطفی خدابخشی

جوابی دندان‌شکن

شب گذشته دندان تروریسم و حامیانش در منطقه شکست تا این نکته به آنان یادآوری شود که ایران در موضوع امنیت خود با هیچ کشوری سر میز مذاکره نخواهد نشست و تهدید را به صورتی کوبنده پاسخ خواهد داد.
کد خبر: ۲۴۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ - 19June 2017
جوابی دندان شکن

گروه اخبار داخلی دفاع پرس – مصطفی خدابخشی؛ در تاریخ 17 خرداد سال جاری دو عملیات تروریستی در دو نقطه استراتژیک پایتخت ایران یعنی مرقد امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی به وقوع پیوست تا طی آن 17 نفر به شهادت برسند و داعش و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنها بر طبل شادی خود بکوبند.

این حملات که در همان ساعات اولیه با تاکید فرماندهان ارشد نظامی کشور وعده به تلافی داده شده بود تنها دو ساعت پس از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم و مرزبان به خود رنگ تحقق گرفت، تا معنی سیلی ملت به متجاوزین به درستی تعبیر شود.

موشک های بالستیک میان‌برد زمین به زمین ایران خواب را برای داعش در منطقه برآشفت و پیام خود را به کسانی که درست در روز حملات تروریستی در ایران برعلیه ما مصوبه تصویب می کردند، رساند.

در این میان توجه به این نکته ضروری است چرا تلافی با موشک؟

در شرایطی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران استفاده از موشک را جایگزین صلح و مذاکره و یا دیگر ابزارهای انتقام خون شهدای 17 خرداد قرار داد که این روزها بیشترین تمرکز سناریو نویسان غرب برای کشورمان بر روی همین موضوع متمرکز است.

در حالی که پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ایران تعدادی از افراد و شرکت های مرتبط با موضوع موشکی از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته بودند و پس از آن موج فشارها در این بخش روندی رو به رشد به خود گرفته بود؛ حمله موشکی شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وضوح نشان داد که ایران در موضوع امنیت خود در موضع انفعالی قرار ندارد و هرگونه تهدیدی را با تهدید پاسخ خواهد داد و توان موشکی ایران صرفا یک لاف سیاسی نیست.

از سوی دیگر میزان دقت و برد موشک های شلیک شده یک پیام مهم، منطقه ای و مشترک برای عربستان، رژیم صهیونیستی و تمامی پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه داشت که در صورت ادامه تعرض ها به ملت ایران خواب نیز برای آنان برآشفته خواهد شد.

باید گفت که ملت ایران در طول عمر گران‌مایه انقلاب اسلامی نشان داده اند که همیشه به دنبال صلح با دیگر ملت ها بوده اند؛ اما به گفته مقام معظم رهبری «دوران بزن و در رو» دیگر تمام شده و اگر کسی تعرضی کرد باید منتظر پاسخی کوبنده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها