دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

پیام‌های عملیات سپاه؛ از اثبات اقتدار موشکی تا واکنش به تحریم‌ها

اقدام موشکی شب گذشته سپاه پاسداران در پاسخ به حملات تروریستی 17 خرداد ماه، چند پیام مهم برای گروه‌های تروریستی و حامیان منطقه‌ای و بین المللی‌شان داشت، که مهمترین آن اثبات اقتدار موشکی ایران و واکنش به تحریم‌های آمریکا بود.
کد خبر: ۲۴۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ - 19June 2017
پیام آتشین موشک باران مواضع داعش برای حامیان تروریست‌ها/ واکنش به تحریم‌های موشکیگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس - مقداد کامکار؛ شب گذشته در حالی سپری شد که غرش موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقدامی غافلگیرانه خواب را از چشمان دشمنان پراند و دشمن قسم خورده را که از اقدام کورکورانه تروریستی 17 خردادماه همچنان سرمست بود در ورای مرزها و مرکز لانه‌ استجاری‌اش مقهور کرد و به قعر جهنم فرستاد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به محض انجام این عملیات پیروزمندانه اطلاعیه‌ای را بدین مضمون صادر کرد:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

در پی جنایت تروریستی 17 خرداد ماه 96 تروریست‌های تکفیری در تهران که به شهادت 18 تن از مردم مظلوم و روزه‌دار و مجروحیت جمعی دیگر از هموطنان عزیز منجر گردید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: «ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون پاسخ نمی‌گذارد.»

بر این اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از ذات اقدس الهی و به نیابت از ملّت قهرمان و دشمن ستیز ایران و خانواده معظم شهدا و آسیب دیدگان عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت امام (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، لحظاتی پیش مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست‌های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست‌های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داد.

در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کرمانشاه و کردستان، تروریست‌های تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.

گزارش‌های دریافتی حکایت از هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌های تکفیری و انهدام تجهیزات، سامانه‌ها و سلاح‌های آنان دارد.

پیام این اقدام انقلابی و مجازات گونه کاملا روشن است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست‌های تکفیری و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان هشدار می‌دهد، در صورت تکرار اقدامات پلید و شیطانی علیه ملت ایران، خشم انقلابی و شعله‌های آتش انتقام پاسداران انقلاب، عاملین و مسببان آن را در بر خواهد گرفت و جنایتکاران را به جهنم رهنمون می‌سازد.

به ملّت عظیم الشأن ایران اسلامی اطمینان داده می‌شود، پاسداران انقلاب به فضل الهی و با همراهی و مشارکت سایر نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی کشور برای صیانت از امنیت ملی و شکست فتنه‌ها و پدیده‌های ضد امنیتی، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و اقدامات متناسب را در دستور کار قرار خواهند داد.

اما این اتفاق مهم چندین پیام عمیق و تهدیدآمیز را برای تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین المللی‌شان در پی دارد که در ذیل بدان اشاره می‌شود.
 
پای بالستیک‌های سپاه به منازعات منطقه‌ای باز شد

اولین پیام این بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقام پاسخ گویی به گروه‌های تروریستی و خرابکار و حمایت از هموطنان و ایجاد بازدارندگی از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و در این رابطه حتی از موشک‌های میان‌برد که تاکنون نیز استفاده نکرده بود برای نخستین بار در یک صحنه نبرد واقعی استفاده کرده و بدین واسطه دشمن را در منطقه‌ای بیش از 600 کیلومتر ورای مرزها ایران اسلامی مورد هدف قرار داد.
 
اقدام سپاه حمله پیش‌دستانه نبود/ تهاجم غافلگیرانه موشکی در راستای استراتژی دفاعی

دومین پیام این است که اگرچه راهبرد دفاعی ایران هیچ گاه به حمله پیشدستانه ختم نخواهد شد که این روش با استراتژی دفاعی کشور مغایرت کامل دارد، اما این اقدام هوشمندانه نشان داد که ایران اسلامی در تنبیه متجاوز سرسختانه عمل خواهد کرد، به طوری که سپاه پاسداران در جریان اقدامی تلافی جویانه از بالاترین سطح توان تهاجمی خود با استفاده از عنصر غافلگیری اقدام می‌کند. و این بدان معنی است که دیگر دوران بزن در رو تمام شده و  اگر دشمن بخواهد در اقدامی کورکورانه ضربه‌ای هر چند کوچک را به ملت ایران وارد کند و امنیت این کشور را خدشه دار نماید، ایران اسلامی بدون تعارف با مشت‌های پی در پی و پولادین اقدام کنندگان را برای همیشه پشیمان می‌کند.

اثبات توان موشکی ایران در منطقه/ موشک‌های ایرانی هدایت پذیر و عملیاتی هستند
 
حمله موشکی شب گذشته سپاه پاسدارن به مواضع داعش در استان دیرالزور سوریه، نکته دیگری نیز داشت و می‌توان گفت پاسخ مناسبی برای آن قسم از افرادی بود که ضمن ایران هراسی تلاش داشتند تا توان موشکی ایران را زیر سوال ببرند و موشک‌های ایرانی را فاقد هدایت پذیری و در یک جمله بدون کارآیی و فقط برای ارعاب و استفاده تبلیغاتی معرفی کنند، که استفاده به هنگام از این توان نشان داد که موشک‌های ایرانی کارا، دقیق، هدایت پذیر و عملیاتی هستند.
 
پیام جدی سپاه به آمریکا و نهادهای بین‌المللی/ توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست

اقدام موشکی سپاه پاسداران از جهت دیگر نیز قابل بررسی است که می‌توان آن را واکنشی از سوی ایران به تحریم‌های موشکی اخیر آمریکا قلمداد کرد، ایران اسلامی این بار نیز پاسخ مناسب و به مراتب دندان شکن‌تر از گذشته به دشمن داد و این بار نه با برگزاری رزمایش موشکی و یا تست عملیاتی یک مدل ارتقا یافته از دستاوردهای موشکی خود، بلکه با اجرای طرح حمله موشکی، به شکلی جدی‌تر به طرف‌های غربی فهماند که توان موشکی ایران با امنیت و منافع ملی این کشور گره خورده و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.
 
 تلفیق راهبرد موشکی ایران با استراتژی منطقه‌ای/ پشتیبانی نیروی هوافضای سپاه از نیروی قدس
 
بی تردید پاسخ غيرمنتظره سپاه پاسداران به گروه تروریستی داعش و اربابان آن در حمله‌ای موشکی که قلب تروریست‌های منطقه را مورد هدف قرار داد ضمن تاکید بر اینکه قدرت موشکی ایران در منطقه غرب آسیا بلامنازع است، بیانگر آن است که راهبرد موشكی ایران با استراتژی منطقه‌ای این کشور تلفيق شده است. و این بار دستان بلند هوافضای سپاه پاسداران در پشتیبانی از مدافعان حرم و نیروی قدس سپاه وارد عمل شده که می‌تواند پیام‌هایی را برای مرتجعین منطقه داشته باشد.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار