هانی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ایران در برابر امنیت ملی خود با هیچ طرفی تعارف ندارد/ حمله موشکی ایران به مواضع داعش صهیونیست‌ها را نگران کرده است

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ایران در برابر امنیت ملی خود با هیچ طرف منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تعارف ندارد، گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در دیرالزور به شدت نگران شده‌اند.
کد خبر: ۲۴۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ - 19June 2017

گروه بین‌الملل دفاع پرس: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به اقدام اخیر گروه تروریستی داعش در تهران، شب گذشته (یکشنبه) از پایگاه‌های خود در کرمانشاه و کردستان مواضع این گروه تروریستی را در دیرالزور بوسیله چند فروند موشک‌ میان‌برد زمین به زمین هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد. این جواب دندان‌شکن سپاه به داعش به سرعت به تیتر یک رسانه‌های جهان تبدیل شد.

در همین خصوص حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: پاسخ کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اقدام جنایت‌کارانه اخیر تروریست‌های تکفیری داعش در تهران جهانیان را غافلگیر کرد. جواب دندان‌شکن ایران به گروهک تروریستی داعش ثابت کرد که این کشور هرگز در برابر فشار عوامل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گروهک‌های تروریستی تسلیم نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه قدرت دفاعی ایران در برابر دشمنان در مدار توجه رسانه‌ها و ناظران بین‌المللی قرار گرفته است، تصریح کرد: دقت اصابت موشک‌های ایران به هدف مورد نظر و سرعت پاسخی که این کشور به داعش داد و همچنین اطلاعاتی که سپاه پاسداران از محل تجمع گروهک‌های تروریستی در دیرالزور داشت، ثابت کرد که ایران در برابر امنیت ملی خود هیچ‌گونه تعارفی با قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ندارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه این حمله پیام روشنی برای جهانیان داشت، خاطرنشان کرد: پاسخ کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به داعش در منطقه دیرالزور موجب خواهد شد که دشمنان ایران در سیاست‌های تهاجمی خود علیه ایران تجدید نظر کنند. این حمله می‌تواند پیامی برای دشمن شماره یک ایران یعنی رژیم صهیونیستی نیز داشته باشد، که ایران دارای دقیق‌ترین موشک‌های دوربرد است.

هانی زاده در خصوص دلیل انتخاب دیرالزور برای حمله گفت: به خاطر اینکه گروهک تروریستی داعش در موصل عراق و رقه سوریه شکست خورده، لذا پایگاه‌های خود را به دیرالزور انتقال داده است و چون سپاه هم از محل جدید مقر آنها خبر داشت و می‌دانست که این منطقه مقر فرماندهان داعش است، این منطقه را هدف قرار داد.

وی گفت: آمریکایی‌ها از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شگفت‌زده شده‌اند، چراکه آنها از وضعیت و توان موشکی ایران خبر نداشتند و با این اقدام ایران متوجه شدند که ایرانی‌ها هرگاه احساس کنند که امنیت ملی آنها مورد تهدید قرار گرفته است، پاسخی کوبنده خواهند داد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه به عدم جدیت آمریکایی‌ها در مبارزه با داعش اشاره و تصریح کرد: آمریکایی‌ها ثابت کرده‌اند که اراده لازم برای مقابله با گروهک‌های تروریستی داعش را ندارند. اقدام اخیر آمریکا در سرنگونی یکی از جنگنده‌های سوریه که مقر گروهک تروریستی داعش را بمباران کرده بود، نشان داد که آنها هر طرفی را که با داعش مبارزه کند، مورد تهدید قرار می‌دهد.

هانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از حمله موشکی سپاه پاسدارن به شدت نگران شده‌اند که ایران می‌تواند با استفاده از توان موشکی خودش داعش را در عراق و سوریه نابود کند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها