سردار جوانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

در صورت تکرار شرارت‌ها سیلی محکم‌تری نواخته می‌شود

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اقدام سپاه در پرتاب موشک به محل تجمع گروه تروریستی داعش در سوریه، گوشه‌ای از سیلی زدن‌هایی است که قطعا در صورت تکرار شرارت‌ها، می‌تواند محکم‌تر و جدی‌تر بر صورت متجاوزان و بدخواهان ملت ایران نواخته شود.
کد خبر: ۲۴۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ - 19June 2017
در صورت تکرار شرارت ها سیلی محکم تری نواخته می شودسردار «یدالله جوانی» مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، پیرامون حمله موشکی سپاه به مقر گروهک تروریستی داعش در دیرالزور سوریه، اظهار داشت: اتفاقی که صورت گرفت و شاهد شلیک موشک‌های سپاه به مقر اصلی تروریست‌های داعش در «دیرالزور» سوریه بودیم، عمل به وعده‌ای بود که سپاه پاسداران به ملت ایران مبنی بر گرفتن انتقام خون پاک بی گناهانی که در حملات تروریستی تهران بر زمین ریخته شد، داده بود.

وی با بیان اینکه جهانیان منتظر عمل به وعده سپاه بودند و این سوال مطرح بود که چگونه سپاه پاسخ این حملات تروریستی را خواهد داد، افزود: پرتاب موشک‌ها به مقر گروه تروریستی داعش، هم گوشه‌ای از اقتدار موشکی سپاه را نشان داد و هم عزم و اراده جدی که در دفاع از امنیت ملی وجود دارد و هم اینکه این قدرت، قدرتی است که با عنایات حضرت حق می‌توان روی آن حساب باز کرد.

سردار جوانی ادامه داد: این اقدام سپاه پیامی هم برای تروریست‌ها و هم حامی آن‌ها در پی داشت و آن این که در یک شعاع قابل توجه هر هر کسی بخواهد علیه منافع و امنیت ملت ایران اقدامی انجام دهد، قطعا با واکنش جدی نیروهای مسلح کشورمان مواجه می‌شود.

وی همچنین بیان داشت: شلیک موشک‌ها آن هم با مختصاتی که اعلام شده، دلایل تمرکز دشمن و آمریکایی‌ها بر محدودسازی برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران را آشکار می‌کند؛ در واقع آمریکایی‌ها با هدف سلب قدرت دفاعی جمهوری اسلامی بر برنامه‌های موشکی ایران تمرکز کردند؛ به همین خاطر با اعمال فشارها و تحریم‌ها به دنبال آن هستند که ضمن محدودسازی برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران، قدرت دفاعی ملت ما را هم از بین ببرند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه تصریح کرد: حوادث تروریستی از یک طرف و پاسخ سپاه از طرف دیگر نشان می‌دهد ملت ایران راه درستی را طی کرده و هرگز نباید تحت فشارها در برنامه موشکی خودش تجدید نظر کند و بخواهد در این حوزه محدودیت‌هایی را بپذیرد.

وی تاکید کرد: در این رابطه نه تنها نباید چنین اتفاقی رخ دهد بلکه می‌بایستی در برنامه موشکی سرمایه گذاری‌های بیشتری صورت گیرد چون هم عامل بازدارنده است و هم قدرت دفاعی ما را افزایش خواهد داد.

سردار جوانی گفت: اینکه دیروز با انتشار اولین اخبار اقدام تلافی جویانه سپاه، شلیک موشک‌های سپاه به تیتر اول همه رسانه‌های جهان تبدیل شد، این نشان می‌دهد ما وارد فضای جدیدی شدیم که در این فضای جدید دشمنان باید در رویکرد خود نسبت به ملت ایران و انقلاب اسلامی تجدید نظر کنند.

وی اظهار داشت: در واقع این اقدام که بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری روی داد، نشان می‌دهد که سپاه به نیابت از ملت ایران آمادگی این را دارد که سیلی‌های محکم‌تری را به صورت متجاوزان و هر کسی که بخواهد خدشه‌ای بر چهره امنیت ملی کشورمان وارد کند، بنوازد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه عنوان کرد: این اقدام گوشه‌ای از سیلی زدن‌هایی بود که قطعا در صورت تکرار شرارت‌ها، می‌تواند محکم‌تر و جدی‌تر بر صورت متجاوزان و بدخواهان ملت ایران نواخته شود.

وی در ادامه درباره علت انتخاب این مقطع زمانی هم بیان داشت: سپاه اعلام کرده بود که ما انتقام خواهیم گرفت اما زمان و مکان در اختیار ما است؛ تجمع و تمرکز گروهک تروریستی داعش به ویژه فرماندهان آن‌ها، با تجهیزات، سلاح‌ها و وسایل متعدد در این منطقه و اینکه نباید فاصله زیادی از زمان وقوع اقدامات تروریستی در تهران داشته باشیم و هم چنین اظهار نظرها و شرارت‌هایی که به اشکال مختلف انجام می‌شود، خصوصا وضع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و همچنین در آستانه روز قدس بودن، همه این‌ها عواملی است که به انتخاب این زمان کمک می‌کند.

سردار جوانی با اشاره به اینکه این اقدام، بخشی از پاسخ و نه همه پاسخ به شرارت‌هایی که گروه تروریستی داعش انجام داده‌اند، بود، گفت: گروه تروریستی داعش با اقدامی که در تهران انجام داد، در واقع رسما زمینه برخورد جمهوری اسلامی به شکل این چنینی را فراهم ساخت؛ لذا جمهوری اسلامی با توجه به تهدیداتی که آن‌ها کردند و اینکه در تلاش هستند با اعزام تیم‌های تروریستی امنیت ملت ایران را مخدوش کنند، حق برخورد با آنها را برای خود محفوظ می‌داند.

وی در ادامه بیان داشت: این اقدامی که صورت گرفت، گوشه‌ای از کاری بود که می‌بایست انجام می‌شد و می‌تواند در صورت تکرار شرارت‌ها به شکل‌های مختلف این گونه عملیات‌های سپاه در دفاع از امنیت ملت ایران، انجام شود.

معاون سابق سیاسی سپاه همچنین در خصوص امکان تکرار این اقدام سپاه، گفت: برخورد در آینده با این گروهک تروریستی باید به گونه‌ای باشد که آن‌ها فکر تکرار هر گونه شرارت را از سر خود علیه ملت جمهوری اسلامی ایران خارج کنند، به عبارت دیگر چنانچه بخواهند به شرارت‌های خود علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند، باید منتظر اقدامات شدیدتر، جدی‌تر و کوبنده‌تر باشند.

وی افزود: ما در سال‌های گذشته همواره با تهدیدات تروریستی از سوی داعش مواجه بودیم و همان گونه که مسئولان بارها اعلام کردند در طی دو سال گذشته بیش از 100 تیم تروریستی در داخل کشور شناسایی و منهدم شدند که این نشان می‌دهد که آنها در طی این سال‌ها برای پیاده کردن نقشه‌های شیطانی خودشان در تکاپو بودند.

سردار جوانی عنوان کرد: وقتی یکی از این نقشه‌ها از میان ده‌ها نقشه شیطانی در تهران عملی شد، معنای آن این است که باید برای پیشگیری در مرحله اول و انتقام و پاسخ دهی در مرحله دوم باید از ابزارها و امکانات خود استفاده کنیم.

وی افزود: در واقع آن چه که اتفاق افتاد، قدرت و توانایی ما در برخورد با هر کس، هر گروه، هر کشور و هر متجاوزی را نشان می‌دهد؛ بنابراین شلیک موشک‌های سپاه پیامی روشن و آشکار برای همگان دارد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه سپاه موقعی از این امکان خود استفاده کرد که گروهک‌های تروریستی زمینه و امکان آن را فراهم کردند، اضافه کرد: امروز ملت ایران و دوستداران جمهوری اسلامی ایران در جهان خوشحال هستند و در مقابل، دشمنان این ملت دچار وحشت شدند؛ به عبارت دیگر آنچه که در تیتر رسانه‌های خارجی آمده و برخی اظهار نظرها نشان می‌دهد که چگونه دشمنان ما از این اقدام سپاه مضطرب و نگران شدند و به وحشت افتادند.

وی ادامه داد: این خوشحالی و نگرانی به دلیل آشکار شدن گوشه‌هایی از قدرت دفاعی ملت ایران و اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران است؛ این اقدام باید همگان، مخصوصا کسانی که طی این سال‌ها و ماه‌های اخیر رجز خوانی‌ها کردند و حرف‌هایی را زدند، به فکر فرو ببرد.

سردار جوانی تاکید کرد: آنچه اتفاق افتاد، نشان می‌دهد که همان اراده، قدرت، توانایی، توکل و اتصال به خدایی که باعث شد جنگ تحمیلی، دفاع مقدس شود همچنان در ملت ایران و نیروهای مسلح به ویژه در میان سپاه پاسداران وجود دارد و اگر کسانی بخواهند شرارت کنند، محکم پاسخ خود را دریافت خواهند کرد.

وی همچنین با بیان اینکه شلیک موشک‌های سپاه معادلات را تغییر خواهد داد، عنوان کرد: شلیک موشک‌های سپاه باعث می‌شود تا افرادی همچون «ترامپ» که رجز خوانی‌ می‌کنند و خط و نشان می‌کشند و گروه‌ها، جریانات و دشمنان به خصوص کشورهای استکباری و در راس آن‌ها آمریکایی‌ها می‌بایستی نسبت به آنچه که درباره ایران به آن می‌اندیشیدند، تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار