اجرای مجلس تعزیه حضرت علی (ع) در بوستان فدک

فرهنگسرای گلستان همزمان با ایام شهادت حضرت علی (ع) مجلس تعزیه آن حضرت را با حضور نوجوانان تعزیه‌خوان دارالمومنین تهران عصر روز سه‌شنبه 30 خرداد ماه، در بوستان فدک، کنار مقبره‌الشهداء اجرا می‌کند.
کد خبر: ۲۴۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ - 19June 2017
اجرای مجلس تعزیه حضرت علی (ع) در بوستان فدک
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، همزمان با ایام شهادت حضرت علی (ع) مجلس تعزیه «حضرت علی (ع)»  با عنوان «مرثیه آفتاب» و با حضور نوجوانان تعزیه‌خوان دارالمومنین تهران در تاریخ 30 خرداد ماه برگزار می شود.

گروه نوجوانان تعزیه خوان «مرثیه آفتاب»، این تعزیه را زیر نظر اساتید پیشکسوت تعزیه از جمله میرزا ابوالفضل منبت‌کار و سید محسن هاشمی در دو سطح مخالف‌خوانی و موافق‌خوانی، از بهار سال جاری فرا گرفته اند.

همچنین گروه «تعزیه نوجوانان دارالمومنین تهران» متشکل از 26 نفر از گروه «مرثیه آفتاب» و منتخبین دو دوره سوگواره عاشورایی هستند که ماجرای شهادت حضرت علی (ع) را در قالب مجلس تعزیه روایت می کنند.

در مجلس تعزیه «حضرت علی (ع)» ، بخش های سفره افطار در منزل حضرت زینب (س)، دلربایی قطام از ابن ملجم همراه با تقاضای ضربت زدن به حضرت علی (ع)، ضربت خوردن حضرت علی (ع)، وداع با اهل بیت (ع)، وداع با قنبر (غلام وفادار امام علی (ع)) و شهادت امیرالمومنین (ع) اجرا می شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم معنوی می توانند عصر روز سه شنبه 30 خرداد ساعت 19 به بوستان فدک واقع در نارمک، میدان  هلال احمر، خیابان گلستان، پارک فدک مراجعه کرده و یا برای اطلاعات بیشتر با تلفن 77827730 تماس بگیرند.
 
انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار