بایکوت خبر حمله موشکی ایران به داعش در رسانه‌های رسمی عربستان، بحرین و امارات

رسانه‌های تصویری و مکتوب عربستان سعودی به همراه امارات و بحرین، در اقدامی هماهنگ خبر حمله موشکی ایران به داعش در شرق سوریه را که در صدر اخبار جهان است،‌ بایکوت کرده‌اند.
کد خبر: ۲۴۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ - 19June 2017
به گزارش گروه بین‌‌الملل دفاع پرس، خبر حمله موشکی «سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران» به مواضع فرماندهی و لجستیک داعش در شرق سوریه، از یکشنبه شب در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفته است.

برخی تحلیلگران پیام این حمله موشکی را فراتر از مسئله داعش دانستند و حتی از آمریکا، اسرائیل و عربستان نام بردند که آنها باید محتوای این پیام را درک کنند.

نکته قابل توجه اما این است که رسانه‌های سعودی از شبکه تلویزیونی العربیه گرفته تا رسانه‌های مکتوب آن مانند برخی جراید سعودی، هیچ خبری (تا این لحظه تنظیم گزارش) از حمله موشکی ایران به داعش منتشر نکرده‌اند.

شبکه الاخباریه شبکه دولتی عربستان (تا این لحظه) در وبسایت خود خبری از حمله موشکی ایران منتشر نکرده و ترجیح داده درباره آن سکوت کند.

علاوه بر این خبرگزاری رسمی عربستان به نام «واس» (Saudi Press Agency) نیز در این خصوص هیچ اطلاع‌رسانی نکرده است.

مطبوعات عربستان نیز در این خصوص سکوت کرده‌اند. حتی دو روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة و الشرق الاوسط که علاوه بر نسخه ریاض، در لندن هم منتشر می‌شوند،‌ در وبسایت خود هیچ اشاره‌ای به این خبر نکرده‌اند.

همچنین روزنامه الریاض، الوطن، مکة، عکاظ، الشرق و سایت خبری «اخبار 24» سیاست یکپارچه بایکوت را در پیش گرفته و به حمله موشکی ایران به داعش در شرق سوریه اصلا اشاره‌ای نکرده‌اند.

تنها شبکه خبری العربیه که شبکه غیر رسمی عربستان است در وبسایت خود تنها به خبر رسمی بیانیه سپاه پاسداران اشاره کرد. العربیه این خبر خود را در صفحه نخست سایت خود قرار نداده و تنها با رفتن به بخش اخبار ایران، این خبر را می‌توان دید.  

علاوه بر رسانه‌های رسمی عربستان سعودی، رسانه رسمی امارات عربی متحده یعنی خبرگزاری رسمی این کشور (وام) نیز هیچ خبری در این خصوص منتشر نکرده است.

همچنین روزنامه‌های دولتی البیان و الاتحاد امارات نیز این خبر را بایکوت کردند و فقط روزنامه «الخلیج» این خبر را پوشش داد.

در کنار عربستان و امارات، دیگر متحد یا به عبارتی کشور تابع ریاض یعنی بحرین نیز در رسانه‌های خود خبر حمله موشکی ایران به داعش را بایکوت کرد.

خبرگزاری رسمی این کشور (بنا) و روزنامه‌هایی مانند اخبار الخلیج، البلاد، الایام و الوطن هیچ خبری درباره حمله موشکی ایران به داعش منتشر نکردند.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها