روایتی از اخلاص رزمندگان کرمانی در ماه رمضان سال 61

مسئول واحد تبلیغات لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس با اشاره به روحیه رزمندگان در ماه رمضان گفت: گرمای هوا غیرقابل تحمل بود، موکت و برزنت‌های استفاده شده در نماز جماعت به حدی داغ می‌شدند که کف پا را می‌سوزاندند، اما بچه‌ها با همان اخلاص همیشگی به نماز می‌ایستاند.
کد خبر: ۲۴۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ - 19June 2017
روایت مسئول واحد تبلیغات لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس از ماه رمضان سال61سید ابراهیم یزدی که در دوران دفاع مقدس مسئول واحد تبلیغات لشکر 41 ثارالله بوده است به مناسبت ماه مبارک رمضان درگفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس به بیان خاطراتی از حال و هوای رزمندگان در این ماه مبارک پرداخت.

وی گفت: در واحد تبلیغات سپاه کرمان مشغول به کار بودم و پس از شهادت شهید ناصر فولادی درعملیات بیت‌المقدس به عنوان مسئول تبلیغات لشکر 41 ثارالله به اهواز عازم شدم و به رغم امکانات محدود، با کمک دوستان توانستیم برنامه‌ریزی‌های مناسبی را برای واحد تبلیغات انجام دهیم.

مسئول واحد تبلیغات لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس افزود: آغاز فعالیت ما مصادف شد با ماه مبارک رمضان و تعداد زیادی از رزمندگان لشکر 41 ثارالله که روزه بودند و به دلیل گرمای طاقت‌فرسای منطقه روزها فقط برنامه نماز جماعت را برگزار می‌کردیم و شب‌ها برنامه مناجات‌خوانی و شب‌زنده‌داری برگزار می‌شد.

یزدی ادامه داد: در آن سال (سال1361) مراسم شب نوزدهم ماه رمضان در قرارگاه تیپ، با حضور تعداد زیادی از رزمندگان برگزار شد و بچه‌ها تا سحرگاه به راز و نیاز با خداوند مشغول بودند.

وی با بیان اینکه شب قدر 21 ماه رمضان درگیر عملیات رمضان بودیم و شب 23 رمضان هم در فراغ شهیدانی که در این عملیات به شهادت رسیدند را گذراندیم، افزود: پس از عملیات رمضان روحیه رزمندگان تا حدودی پایین آمده بود، اما برگزاری مراسم دعا و مناجات شب‌های رمضان روحیه رزمندگان را تقویت کرد.

مسئول واحد تبلیغات لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس به حال و هوای رزمندگان لشکر ثارالله اشاره کرد و افزود: دو اردوگاه موقت متعلق به لشکر 41 ثارالله در شب‌های ماه رمضان حال و هوای عجیبی پیدا کرده بود و صدای سوز و گداز و راز و نیاز بچه‌ها از همه جای اردوگاه به گوش می‌رسید و حضور روحانیون و طلبه‌های رزمی تبلیغی از لحاظ معنوی روحیه رزمندگان را تقویت می‌کرد و اجرای برنامه‌های تبلیغی تیپ ثارالله در این راستا بود.

وی افزود: همان طور که اشاره کردم گرمای هوا غیرقابل تحمل بود، به عنوان مثال ظهرها که نماز جماعت برگزار می‌شد موکت و برزنت‌های استفاده شده به حدی داغ می‌شدند که کف پا را می‌سوزاندند، اما بچه‌ها با همان اخلاص همیشگی به نماز می‌ایستاند.

مسئول بسیج رسانه سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه به نقل خاطره‌ای از شهدای عملیات رمضان پرداخت و گفت: شهید «دادالله برزخ» از رزمندگان جیرفتی در عملیات رمضان به شهادت رسید، وی یک روز ظهر به نماز ایستاده بود و در حال خواندن دعا بود که من و سردار رحیمی از کنار وی عبور کردیم و سردار رحیمی به وی التماس دعا گفت. شهید برزخ پس از اتمام دعا برگشت و به ما گفت اینجا جای التماس دعا گفتن نیست و باید در این شرایط خودتان از خداوند پیروزی بخواهید!

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: در اردوگاه شهید حمید ایرانمنش رزمندگانی که از شهرهای مختلف استان کرمان حضور داشتند با همان رسم و رسوم خود اقدام به برپایی مراسم عزاداری و مناجات‌خوانی می‌کردند و از رزمندگان سایر شهرها برای حضور در مراسم خود دعوت به عمل می‌کردند.

وی در ادامه خاطرات خود گفت: روز 22 تیر سال 61، یک روز بعد از شروع عملیات رمضان با یک دستگاه لندرور به اتفاق یکی از دوستان به سمت خط مقدم راه افتادیم و از بلندگوهای ماشین را روشن و شعرهای حماسی حاج صادق آهنگران که تازه به دستمان رسیده بود در حال پخش بود. این کار را برای روحیه دادن به بچه‌ها انجام می‌دادیم و وارد منطقه درگیری با دشمن شدیم.

سید ابراهیم یزدی افزود: همین طور که به سمت جلو می‌رفتیم تیربار دشمن را دیدیم که به سمت ما نشانه رفته است و ما توقف کردیم. در همین حال دو نفر از رزمندگان به نام اکبر خوشی و ذکاء اسدی با عجله به سمت ما آمدند و از ما خواستند بلندگو را خاموش کنیم و یکی از آنها گفت در این موقعیت شما با این کار دشمن را متوجه نیروهای رزمنده می‌کنید و ما هم که به زعم خود برای روحیه دادن آمده بودیم به ناچار بلندگوها را خاموش کردیم و چند ساعتی را همانجا ماندیم و به رزمندگان کمک کردیم.

مسئول بسیج رسانه سپاه ثارالله استان کرمان در پایان اظهار داشت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با تمام توان از تمامیت ارضی کشور در برابر تجاوزگری‌های صدام بعثی دفاع کردند و وظیفه ما این است که این فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدا و ایثارگران را پاس بداریم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها