«لاریجانی» در نشست با سفرای کشورهای اسلامی در آستانه روز جهانی قدس:

تعلق خاطر برخی کشور‌های اسلامی به رژیم صهیونیستی فاجعه و لکه ننگ است/ روز جهانی قدس فرصتی برای انعکاس توان امت اسلامی

رئیس مجلس شورای اسلامی تعلق خاطر برخی کشور‌های اسلامی به رژیم صهیونیستی را فاجعه و لکه ننگ دانست و گفت: امت اسلامی باید نسبت به سرنوشت فلسطین حساس باشد و باید توان خود را در روز جهانی قدس منعکس کند.
کد خبر: ۲۴۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹ - 19June 2017
 به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با سفرای کشور‌های اسلامی که عصر امروز (دوشنبه، ۲۹ خردادماه) و در آستانه روز جهانی قدس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تشکر از ابراز همدردی سفرای کشور‌های حاضر در جلسه به خاطر حادثه تروریستی که در مجلس رخ داد گفت: جمهوری اسلامی سال‌ها درگیر مسأله تروریسم بوده که در سال‌های اخیر عالم اسلام نیز به آن دچار شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه برخی اقدامات تروریستی را ناشی از عصبانیت آمریکایی‌ها دانست و افزود: عصبانیت آمریکایی‌ها قابل درک است چرا که اخیرا تروریست‌ها ضربه‌های سنگینی در منطقه خورده اند و شکست‌های آن‌ها در عراق و سوریه کمرشکن بوده است چنانچه در روز‌های آتی نیز خبر‌های بهتری شنیده خواهد شد با این حال آن‌ها باید بفهمند که روش آن‌ها نادرست است و ملت ایران راه مستقیم را انتخاب کرده است.

وی در ادامه به پیشنهاد سفیر فلسطین مبنی بر برگزاری نشست مشترک میان علمای کشور‌های اسلامی با مذاهب مختلف اشاره کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی برای برگزاری این نشست‌ها که اختلافات را برطرف کند بسیار تلاش کرد و علیرغم اینکه مواضع الازهر نیز در اوضاع تروریستی اخیر متین بود و حکایت از پختگی داشت، برخی کشور‌ها ثمره کار را در بحران آفرینی می‌بینند.

لاریجانی ادامه داد: بر همین اساس بسیار تلاش کردیم به سعودی‌ها بفهمانیم اقدامات آن‌ها به ضرر امت اسلام است، اما آن‌ها هر روز حرف‌های تندی می‌زنند و دائم با کشور‌های مسلمان درگیر هستند به طوری که روزی در سوریه اعمال زور می‌کنند و گاهی به یمن حمله می‌کنند و این کشور را حیاط خلوت خود می‌دانند در حالی که یک کشور مستقل هیچ گاه حیاط خلوت کشور دیگری نمی‌شود، آن‌ها حتی در بحرین آتش افروزی می‌کنند و اخیرا نیز به جان قطر افتاده اند که بسیار ناپسند است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه همزیستی مسالمت آمیز مد نظر جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: ایجاد وفاق و وحدت سیاست جمهوری اسلامی است چنانچه در سال‌های اخیر و کوران حوادث مسائلی پیش آمد که لایه‌های پنهان سیاسی را روشن کرد برای مثال گفته می‌شد در جنگ ۳۳ روزه سعودی‌ها اطلاعات به اسرائیل می‌رساندند که ما باور نمی‌کردیم، اما اسناد متقن آن به دستمان رسید.

وی افزود: در نهایت تمام اقدامات عربستان به نفع اسرائیل بوده است که می‌خواهند تروریست‌ها از نفس نیافتند و حتی به برخی از آن‌ها همچون جبهه النصره کمک می‌کنند لذا این هشداری برای مسلمانان است که در دامن توطئه بزرگ‌تر قرار نگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان به نگرانی دیگری که در آستانه روز جهانی قدس وجود دارد اشاره و خاطرنشان کرد: تعلق خاطر برخی کشور‌های اسلامی به اسرائیل فاجعه و لکه ننگ است در حالی که امت اسلامی باید نسبت به سرنوشت فلسطین حساس باشد از این رو روز قدس امسال اهمیت فراوانی دارد و باید توان امت اسلامی در آن منعکس شود لذا امیدواریم در این روز وحدت امت اسلامی نمایان شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها