سعید سعدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

سینمای دفاع مقدس در بخش اکران با مشکلات جدی همراه است

تهیه کننده سینمای دفاع مقدس با اشاره به مشکلات جدی سینمای دفاع مقدس در بخش اکران و نمایش گفت: سینمای دفاع مقدس در بخش اکران با مشکلات جدی همراه است که نیازمند حمایت سازمان‌ها است.
کد خبر: ۲۴۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ - 20June 2017
سینمای دفاع مقدس در بخش اکران با مشکلات جدی همراه است
«سعید سعدی» تهیه کننده سینمای دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به اکران فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» اظهار داشت: سینمای دفاع مقدس همیشه در حوزه گیشه و فروش با مشکلاتی روبرو بوده است. عدم استقبال مناسب از ویلایی‌ها اتفاق تازه‌ای نیست بلکه همواره برای سینمای دفاع مقدس وجود داشته است.

وی با تاکید بر افزایش زمان اکران برای فیلم‌های حوزه سینمای دفاع مقدس افزود: تخصیص تعداد زیاد سالن‌های نمایش برای سینمای دفاع مقدس تاثیر زیادی بر روند فروش نخواهد داشت آنچه سینمای دفاع مقدس در عرصه اکران به آن نیاز دارد افزایش زمان اکران و نمایش است.

این تهیه کننده سینمای دفاع مقدس عنوان کرد: متاسفانه تمام تبلیغات سینمای دفاع مقدس معطوف به تلویزیون و رسانه ملی است که به تنهایی کافی نیست. ظرفیت تبلیغات محیطی، کمپین‌های تبلیغاتی و بهره گرفتن از شیوه‌های نوین تبلیغی همگی می‌تواند در کنار هم فضای مناسبی را برای دیده شدن آثار سینمای دفاع مقدس به همراه داشته باشد.

سعدی افزود: نهادها و سازمان‌های مختلف لازم است از سینمای دفاع مقدس حمایت کنند چون این آثار با تاثیرات مثبت فرهنگی همراه هستند. نهادهای فرهنگی با ارائه بلیت‌های نیم بها و هدیه می‌توانند ذائقه مخاطبین نسبت به این گونه آثار هدایت کنند.

وی گفت: حمایت از سینمای دفاع مقدس باعث حمایت از فیلمساز و عوامل تولید کننده است تا آن‌ها نیز از این حیطه دلزده نشوند و بتوانند در این مسیر به تولیدات خود ادامه دهند.

این تهیه کننده سینما با تاکید بر تغییر رویکرد محتوایی در سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: لازم است سینمای دفاع مقدس برای ادامه حیات به تغییر محتوایی روی بیاورد. کارگردان‌ها باید فیلم‌هایی تولید کنند که مردم به آن‌ها علاقه نشان دهند و بتوانند هم‌ذات‌پنداری کنند. سینماگران دفاع مقدس باید از خطوط قرمزی عبور کنند تا به اتفاقی نو منجر شود؛ خطوط قرمز در موضوعات مختلف می‌تواند برای بیننده جذاب باشد و لحظات نابی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

سعدی درباره لزوم توجه به اکران‌های مردمی در شهرهای فاقد سینما نیز گفت: طرح‌های مختلفی تحت عنوان اکران‌های مردمی در شهرستان‌های کوچک سراسر کشور در حال اجرا است که مشکلات خاص خودش را دارد و اگر مورد توجه قرار گیرد می‌تواند ظرفیت مناسبی برای آثار سینمایی دفاع مقدس باشد و همه آثار سینمایی از آن بهره ببرند.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار