جمعی از خبرنگاران کرمانی مهمان سفره افطار شاهزاده محمد (ع) شدند

جمعی از خبرنگاران استان کرمان شامگاه دوشنبه زائر و مهمان بارگاه امام‌زاده سید محمد ابن ابراهیم مجاب (ع) مشهور به «شاهزاده محمد» شدند.
کد خبر: ۲۴۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ - 20June 2017
جمعی از خبرنگاران کرمان مهمان سفره افطار بارگاه به گزارش دفاع پرس از کرمان، جمعی از خبرنگاران استان کرمان شامگاه دوشنبه 29 خرداد زائر و مهمان قطب چهارم زیارتی کشور، بارگاه امام‌زاده سید محمد ابن ابراهیم مجاب (ع) مشهور به شاهزاده محمد شدند.

در این مراسم معنوی حسین صفابخش رئیس هیئت امنای آستان شاهزاده محمد (ع) ضمن توضیحاتی پیرامون این مکان مقدس گفت: سید بزرگواری که در این مکان در شهر کرمان دفن شده است، به اتفاق دو تن از برادران خود سال 247 هجری قمری به سیرجان تشریف آوردند و سال 249 هجری قمری مردم کرمان از این بزرگوار دعوت کردند که به کرمان تشریف آورند.

وی افزود: سید محمد از علما و با دو واسطه به امام هفتم (علیه‌السلام) می‌رسد و از امام‌زاده‌های شاخص و قطب چهارم زیارتی کشور محسوب می‌شود.

صفابخش در ادامه اظهار داشت: پدر ایشان سید ابراهیم مجاب هستند که در حرم امام حسین (علیه‌السلام) دارای رواق می‌باشند و جدشان امام موسی کاظم (علیه‌السلام) است.

وی تعداد فرزندان و نوه‌های سید محمد را 37 نفر ذکر کرد که در شهرهای زرند، رفسنجان، شهربابک، سیرجان، بم و راین ساکن بوده‌اند و سید محمد سال 301 هجری قمری به فرمان حاکم وقت کرمان به شهادت می‌رسند و در همین مکان که امروز به نام آستان شاهزاده محمد معروف است، به خاک سپرده می‌شوند که شجره نامه‌ ایشان هم موجود است.

رئیس هیئت امنای آستان شاهزاده محمد (ع) افزود: بعد از امام رضا (علیه‌السلام)، حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) و حضرت احمد ابن موسی (علیه‌السلام) در شیراز، شاهزاده محمد چهارمین قطب زیارتی کشور است و علمای بزرگواری مانند سید رضی و سید مرتضی مشهور به علم‌الهدی از نوادگان ایشان هستند و پدر ایشان سید ابراهیم مجاب می‌باشد.

وی به حضور 300 خادم افتخاری در این بارگاه اشاره کرد و گفت: در طول سال و مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی در این مکان برگزار می‌شود که متاسفانه فضای موجود جوابگوی سیل عاشقان نیست ونیازمند توجه مسئولین و خیّرین است.

صفابخش افزود: بسیاری از زائران این بارگاه ملکوتی از راه دور و نزدیک حاجت روا شده و این موارد در دفتر آستانه شاهزاده محمد ثبت و بایگانی است و کرامات بسیاری از این بزرگوار مشاهده شده است.

 انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها