روز جهانی قدس از دیدگاه مقام معظم رهبری؛

روز جهانی قدس روز فریاد و مقاومت امت اسلامی است/ روز قدس روز امنیت و اقتدار است

مقام معظم رهبری روز قدس را روز فریاد و مقاومت خواندند و فرمودند: «روز جهانی قدس روز فریاد و مقاومت امت اسلامی در مقابل سیاست‌های تفرقه‌انگیز است. روز قدس پشتوانه امنیت کشور است.»
کد خبر: ۲۴۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ - 22June 2017

روز جهانی قدس روز فریاد و مقاومت امت اسلامی است/ روز قدس روز امنیت و اقتدار استگروه استان‌های دفاع پرس - محدثه هاشمی‌زاده؛ مقام معظم رهبری نیز همانند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بر مسئله فلسطین و نجات مسلمانان از ایادی استکبار به ویژه اسرائیل غاصب تاکید دارند.

ایشان همواره ضمن اینکه مسئله اصلی جهان اسلام و دنیا در عصر معاصر را قضیه فلسطین اعلام می‌کنند، پشتیبانی و حمایت انقلاب و نظام اسلامی از انتفاضه و مقاومت مردم فلسطین را بارها و بارها اعلام کرده و در این راستا بر وحدت و راهکارهای عملی نیز اشاره داشته‌اند.

مقاومت تنها راه آزاد سازی فلسطین است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظه‌العالی) با اشاره به تنها راه آزادی فلسطین فرمودند:

«مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین است. پرچم مبارزه در دست جوانان فلسطینی است، فلسطین قطعاً روزی را خواهد دید که رژیم صهیونیستی دیگر وجود ندارد.»

«روز جهانی قدس، روز فریاد و مقاومت امت اسلامی در مقابل سیاست‌های تفرقه‌انگیز است.»

روز اعلام مخالفت امت اسلامی با ظلم و بی‌عدالتی صهیونیست‌ها

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای (مدظه‌العالی) درباره این روز بیان کردند:

«روز جهانی قدس، روز اعلام مخالفت امت اسلامی با ظلم و بی‌عدالتی صهیونیست‌ها و حامیان‌شان است»

انتفاضه مسجدالاقصی یکی از آیات الهی است

معظم مقام معظم رهبری در مسئله فلسطین، هدف را چنین مطرح کردند: «در مسئله فلسطین، آنچه که هدف است، استنقاذ فلسطین است؛ یعنی محو دولت اسرائیل. انتفاضه مسجدالاقصی یکی از آیات الهی است و جنایتکاران روسیاه را به شدت مجازات خواهد کرد.»

بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌های خود، تنها راه‌حل مسئله فلسطین

ایشان با اشاره به تنها راه حل فلسطین فرمودند: «تنها راه‌حل مسئله فلسطین؛ بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌های خود و اخراج صهیونیست‌های غاصب از آن‌جا می‌باشد.»

«ما ایمان داریم که اسلام سرانجام فلسطین را نجات داده و قدس عزیز را از دست متجاوزین پس خواهد گرفت.»

«در روز قدس ملت ما به یاد آینده می‌افتد و همت را در خود ذخیره‌ می‌کند و به حرکت در می‌آید و راه را به سوی آینده باز می‌کند.»

محو اسرائیل از منطقه، موضوع همیشگی ایران است

مقام عظمای ولایت تاکید کردند: «دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران همواره مدافع و حامی فلسطینیان خواهد بود.»

«محو اسرائیل از منطقه، موضوع همیشگی جمهوری اسلامی ایران است.»

«همه کشورهای اسلامی باید دست در دست یکدیگر در مقابل صهیونیسم غاصب و متجاوز بایستند.»

 فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است

رهبر انقلاب دفاع از ملت مظلوم فلسطین را بر همه مسلمانان وظیفه دانستند و بیان کردند: «دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قیام شجاعانه و مظلومانه آنان وظیفه اسلامی همه ماست.»

«فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است.»

«تنها راه‌حل مسئله فلسطین، مقاومت و مبارزه است.»

پیروزی ملت فلسطین دشوار نیست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظه‌العالی) با دشوار ندانستن پیروزی ملت فلسطین، یادآور شدند: «پیروزی ملت فلسطین در بازگرداندن حق خود، دشوارتر نیست از پیروزی‌ای‌ که ملت ایران در ایجاد جمهوری اسلامی در ایران داشت.»

«در راه آزادی فلسطین و قدس شریف، استقامت لازم است، ایستادگی لازم است، ادامه دادن راه لازم است»

«امروز آمریکا و غرب در قضیه‌ فلسطین و در بسیاری از قضایای دیگر صریحاً دروغ می‌گویند.»

مسئله فلسطین انسانیت است

رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئله فلسطین را تنها مسئله‌ی یک تکه سرزمین و جغرافیا ندانستند و تاکید کردند:

«مسئله غزه مسئله یک تکه سرزمین نیست؛ مسئله فلسطین فقط مسئله جغرافیا نیست؛ مسئله بشریت است؛ مسئله انسانیت است.»

مسئله فلسطین، مسئله عقیده است

رهبر معظم انقلاب با تأکید بر این نکته که مسئله‌ی فلسطین یک مسئله‌ی تاکتیکی نیست، فرمودند: «ما در جمهوری اسلامی، مسئله فلسطین برایمان یک مسئله تاکتیکی نیست، یک استراتژی سیاسی هم نیست، مسئله عقیده است، مسئله دل است، مسئله ایمان است»

حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم

مقام معظم رهبری با اشاره به نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان  به روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ه)، اظهار داشتند: «همه دنیای اسلام از روز قدسی که امام بزرگوار در جمعه آخر ماه رمضان هر سال معین کردند، استقبال می‌کنند.»

«اگر اسرائیل وارد جنگ شود؛ حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم»

«فلسطین، فلسطین از بحر تا نهر است نه حتی یک وجب کمتر.»

روز قدس، یک روز بین المللی است

رهبر انقلاب با اشاره به این نکته که روز قدس یک روز بین‌المللی است، بیان کردند: «روز قدس در پیش است. روز قدس، یک روزِ به معناى حقیقى کلمه، بین‌المللی اسلامى است؛ روزى است که ملت ایران می‌تواند با کمک ملت‌هاى مشتاق دیگر یک حرف حقى را فریاد کند که براى پنهان کردن آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، 60 سال است دستگاه استکبار دارند سرمایه‌گذارى می‌کنند.»

 دنیای اسلام بایستی حرف خودش را بزند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در مورد فشار بر فلسطینیان مظلوم و وظیفه دنیای اسلام فرمودند: «فشار بر فلسطینیان مظلوم در همه جا هست. دم برنمی‌آورند، دفاع هم می‌کنند، از صهیونیست‌ها حمایت هم می‌کنند. دنیای اسلام را مقابل این حادثه تلخ بایستی حرف خودش را بزند، نظر خودش را نشان بدهد، جایگاه خودش را مشخص کند و روز قدس، روز مناسبی برای این کار است.»

دولت های مسلمان به وظیفه خودشان در قبال روز قدس عمل کنند

رهبر انقلاب با ابراز امیدواری به استفاده کشورهای اسلامی کشورهای اسلامی از فرصت روز قدس که بنیانگذار انقلاب اسلامی ایجاد کردند، یادآور شدند: «رحمت و رضوان خدا بر امام بزرگوار ما که این روز (روز قدس) را به عنوان روز دفاع از ملت فلسطین معین کردند. ان‌‌شاءالله روز قدس همه مردم ما و امیدواریم بخش عظیمی از مردم کشورهای اسلامی از این فرصت استفاده کنند و حق مردم فلسطین را ادا کنند و ان‌شاءالله دولت‌های مسلمان هم به وظیفه بزرگ خودشان که کمک به دولت حماس در فلسطین و کمک‌ به ملت فلسطین است، عمل کنند.»

راهپیمایی روز قدس مربوط به نظام اسلامی است

مقام معظم رهبری با اشاره به این نکته که راهپیمایی روزقدس مربوط به هیچ دولت و جریانی نیست؛ بلکه برای نظام اسلامی است، اظهار داشتند: «راهپیمایى 22بهمن و راهپیمایى روز قدس. این راهپیمایى‌ها مربوط به نظام است؛ مربوط به هیچ دولتى، مربوط به هیچ جریان خاصى نیست؛ مال نظام است. شما ببینید مردم در این حرکت عظیم چه می‌کنند؛ در سرماى 22 بهمن، در ماه رمضان با دهان روزه؛ چه اوقاتى که هوا سرد بود، چه حالا که هوا گرم است.»

«ان‌شاءالله خواهید دید که روز قدس، باز مردم چه عظمتى را از خودشان نشان می‌دهند. این نشان دهنده علاقمندى و دلبستگى مردم به نظام است.»

60 سال است که سعى می‌کنند فلسطین را از نقشه‌ حذف کنند

رهبر انقلاب با اشاره به این که روز قدس هر نفری که می آید، به امنیت کشور کمک می‌کند، فرمودند:

«روز قدس در پیش است. روز قدس، یک روزِ به معناى حقیقى کلمه، بین‌المللىِ اسلامى است؛ روزى است که ملت ایران می تواند با کمک ملت‌هاى مشتاق دیگر، که امروز خوشبختانه تعدادشان هم متعدد و زیاد شده، یک حرف حقى را فریاد کند که براى پنهان کردن آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، 60 سال است که دستگاه استکبار دارد سرمایه‌گذارى می کند، البته حداقل 60 سال است، یعنى از زمان تشکیل دولت غاصب؛ والّا از مقدماتش شاید 100 سال هم بیشتر است، 60 سال است که دارند سعى می‌کنند فلسطین را از نقشه‌ جغرافیاى جهانى حذف کنند. البته تا حدود زیادى هم موفق شده بودند. انقلاب اسلامى زد توى دهن این‌ها. ایجاد نظام جمهورى اسلامى و اعلان روز قدس و تبدیل سفارت رژیم غاصب به سفارت فلسطین در تهران، حرکت هشدار دهنده و متوقف کننده و مهاجمى بود که در مقابل این نقشه‌ استکبارى ایستاد. امروز خوشبختانه این حرکت، روزبه‌روز توسعه پیدا کرده است.»

اتحاد مسلمانان زمینه‌ساز امنیت مردم فلسطین می‌شود

«...متحداً محکوم کنند، متحداً مؤاخذه کنند، متحداً قضایا را نسبت به مسئله‌ی فلسطین تعقیب کنند و متحداً امنیت صاحبان فلسطین را در خانه خودشان تأمین و تضمین کنند. چنانچه این کار از طرف مسلمان‌ها انجام نگیرد، خود آن مردم مظلوم انجام خواهند داد. اگر دولت‌های اسلامی نتوانند از آن ملت مظلوم که در خانه‌ی خودش غریب است، دفاع جهانی کنند، تا آن‌ها بتوانند لااقل در خانه خودشان امنیّت داشته باشند، خود فلسطینی‌ها کاری خواهند کرد که در خانه‌ی خودشان امنیت به وجود آورند. این کار را خواهند کرد و این به برکت اسلام، عملی است..»

روز قدس پشتوانه امنیت کشور است

مقام معظم رهبری فرموده‌اند: «روز قدس پشتوانه‌ امنیت کشور ما هم هست. این را همه‌ آحاد مردم عزیز ما بدانند؛ هر یک نفرى که روز قدس توى خیابان مى‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهاى انقلابش کمک می‌کند. روز قدس روز بزرگی است.»

حمایت امت اسلامی، استقامت و پایداری مردم فلسطین را ‌افزایش می‌دهد

به گفته امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): « ...دشمنان اسلام برای فراموش شدن مسئله فلسطین در افکار عمومی جهان تلاش فراوان می‌کنند، اما راهپیمایی ملت‌ها در روز جهانی قدس این توطئه بزرگ را خنثی می‌کند و به ملت مظلوم و تنهای فلسطین امید و دلگرمی می‌دهد... فلسطینی‌ها ... با وجود همه فشارها محکم ایستاده‌اند و می‌دانند که فلسطین را ملت فلسطین باید نجات دهد و حمایت امت اسلامی از آن‌ها این استقامت و پایداری را افزایش می‌دهد.»

مقاومت ثمره ایمان و توکل به خداست

رهبر انقلاب اسلامی ایران «وارد کردن عنصر معنویت به مبارزه» و «ایمان و توکل بر خداوند» را دو عنصر تأثیرگذار در پیشرفت جبهه مقاومت عنوان کرده و خاطرنشان کردند: «...دشمن صهیونیست و طرف های دیگر با وارد آوردن فشارهای سنگین و مختلف به مردم غزه و ساحل غربی، در تلاشند تا آن‌ها را از مقاومت رو گردان کنند و به گزینه تسلیم سوق دهند، اما ملت فلسطین با روحیه مضاعف و امیدواری بیشتر، مطمئن باشد که حرکت عظیم آنان، حتما به نتیجه خواهد رسید. استحکام و پیشرفت نمایان جبهه مقاومت، نتیجه «وارد کردن عنصر معنویت به مبارزه» و «ایمان و توکل بر خداوند» است، بنابراین باید روحیه دینی و ایمان حقیقی را در ملت فلسطین عمیق تر کرد و «توکل، امید، حسن‌ظن به تحقق وعده‌های پروردگار صادق» را افزایش داد..»

ملت ایران آگاه و متحد در دفاع از فلسطین

مقام عظمای ولایت همچنین تأکید کردند: «...ملت ما بیدار است؛ ملت ما متحد است؛ ملت ما مسائل جهانی را با علاقه و دلسوزی دنبال می‌کند؛ به مسائل دنیای اسلام می‌پردازد؛ درباره‌ی آن‌ها موضع می‌گیرد، که یک نمونه‌ی از آن، همین راهپیمایی عظیم روز قدس است که در سرتاسر کشور در همه‌ی شهرها، در بسیاری از روستاها حتی مردم اجتماع کردند، راه افتادند، شعار دادند به نفع برادران مسلمانشان که هرگز آن‌ها را نه دیده‌اند و نه از نزدیک می‌شناسند؛ لکن مسئله‌ی آن‌ها را مسئله‌ی خودشان به حساب می‌آورند. این به برکت ایمان است؛ به برکت بیداری اسلامی است و این، آن راهی است که امام بزرگوار ما که رحمت و رضوان خدا بر او باد پیش پای ما گذاشت و ما این راه را طی می‌کنیم و تهدیدها و مخالفت‌ها و خصومت‌ها و غرض ورزی‌ها و نانجیبانه عمل کردن‌هایی که انسان مشاهده می‌کند در بخش‌های مختلف آن جبهه‌ی گسترده، نخواهد توانست این ملت را از این راه باز بدارد...»

بر عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی ایران همین بس که پرچمدار عدالت و حقیقت است و همواره برای کمک به مظلومان و مستضعفان گام بر می‌دارد و به صدای (هَل مِن ناصر یَنصُرنی) آن‌ها لبیک می‌گوید و ندای مظلومیت فلسطینیان  که سال‌ها است اسیر سیاست‌ها و تجاوزهای وحشیانه رژِیم صهیونیستی هستند را همواره فریاد می‌زند و علم‌دار و پرچمدار این حرکت و راهپیمایی عظیم جهانی است که آزادی‌خواهان سراسر جهان نه تنها مسلمانان را به حمایت از مردم فلسطین هدایت و رهبری کرده است که ان‌شاءالله به زودی این مشعل فروزان راه خود رابه سوی آزادی قدس شریف باز خواهد کرد و مقاومت‌های مردم منطقه و بیداری اسلامی که در خاورمیانه موج می‌زند، زمینه‌ساز این آزادی است ان‌شاء‌الله.

انتهای پیام/191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار