شهیدی که آرزوی شهادت حسینی در سر داشت

شهید مهدى فائضى آرانى در وصیتنامه‌اش نوشت: آرزو دارم هم‏چون امام شهيدم حسين‌بن‌على علیه‌السلام با بدنى خونين و جسمى پاره پاره كشته شوم.
کد خبر: ۲۴۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ - 20June 2017
شهیدی که آرزوی شهادت حسینی در سر داشتبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مهدى فائضى آرانى سال1344 در خانواده‏ اى متدين و مذهبى در شهرستان كاشان متولد شد.

مهدى دوران ابتدايى و راهنمايى را به ‏زودى سپرى نمود و در حالى پاى به دبيرستان امام خمينى (ره) گذاشت كه مقارن با اوج انقلاب شكوهمند اسلامى ايران بود و او نيز با حضور در راهپيمايى ‏ها و تكثير و توزيع پيام‏ هاى امام، نقش خودرا در به ‏ثمر رساندن انقلاب، به نحو احسن ايفا مى‏ كرد.

با پيروزى انقلاب اسلامى و حضور منافقين در خطه كردستان و توطئه ‏هاى دشمنان، مهدى تصميم گرفت براى دفع شرارت دشمنان اسلام و خلق مسلمان به كردستان هجرت نمايد، اما با وجود سن كم و روحيه ‏اى بالا، نتوانست رضايت والدين را جلب كند. لذا مهدى از هفتم تا دهم محرم سال 1359، به مدت سه شبانه ‏روز اعتصاب غذا كرده، خود را در اتاقش زندانى كرد.

شوق مهدى آن‏قدر بود كه اعزام به غرب كشور را بر هر چيز ترجيح مى ‏داد وبالاخره با رضايت والدين خويش به كردستان عزيمت كرد، در حالى‏ كه پانزده سال بيش‏تر نداشت.

در همين مورد او در وصيت ‏نامه‏ اش چنين اشاره مى ‏كند: «خداوندا، مدّتى استدر اين بيابان‏ها و در كوه‏هاى غرب و جنوب كشور، دنبال لقاى تو مى‏ گردم و بهعشق تو و به عشق زيارت مرقد امام حسين علیه السلام ايستاده‏ ام و... »

مهدى كه حقيقتا مخلص و مطيع محض امام و مقتداى خويش بود، می گفت: «نگذاريد اين خون‏هايى كه در راه اسلام ريخته شده است، پايمال شود» و همواره تأكيد مى‏ ورزيد: «راه امام بزرگوار را كه راه ائمه و انبياى الهى است، ادامه دهيد » واين‏ چنين بود كه مهدى، زمانى كه از كلاس دوم دبيرستان عازم كردستان شد تا زمان شهادتش در سال 1365، مجموعا شش سال به‏ طور مداوم (از سال 1359 تا لحظه شهادت) در جبهه‏ هاى نبرد حق عليه باطل حضورى فعال داشت.

تجربيات و حماسه ‏هاى مهدى فائضى آرانى در كردستان، آن هم در بحرانى‏ ترين شرايط منطقه كه انسان درحال حاضر نمى‏ تواند حتى تصور آن روزهاى باروت و خون در جاده ‏ها و كوه‏هاى سر به فلك كشيده غرب را پيش چشم خود مجسم نمايد، باعث شد تا شخصيت مهدى بيش از پيش ساخته شود و متعاقب آن همراه با عده‏اى از همرزمانش، عازم كربلاى خوزستان شد. لياقت، درايت و شجاعت مهدى باعث شد با وجود سن كم، يكى از مسئولان واحد اطلاعات لشكر امام حسين علیه السلام شود. اين مسئوليت خطير موجب شده بود.

مهدى فائضى آرانى در كليه عمليات‏هاى رزمندگان اسلام حضورى مستمر و فعال داشته باشد. وى بارها مجروح شد؛ اما هيچ‏گاه از پاى ننشست. مهدى فائضى آرانى سرانجام در تاريخ 1365.11.7 در عمليات كربلاى 5 از سرزمين شلمچهبه‏ سوى آسمان‏ها عروج كرد.

فرازى از وصيت‏نامه شهيد مهدى فائضى

«خداوندا، مدتى است در اين بيابان‏ها و در كوه‏هاى غرب و جنوب كشور دنبال لقاى تو مى‏ گردم و به عشق تو و به عشق زيارت مرقد امام حسين علیه السلام ايستاده‏ ام و ...»

«تا آخرين قطره خون و تا آخرين نفس، اسلام را يارى و امام عزيز را حمايت كنيد و سراپا گوش به فرمان او باشيد و قوه اطاعت را در خود قوى گردانيد و از تفرقه بين خودتان بپرهيزيد.»

«آرزو دارم هم‏چون امام شهيدم حسين بن على علیه السلام با بدنى خونين و جسمى پاره پاره كشته شوم و آن‏چنان از موج آتش گلوله‏ هاى دشمن، چهره ‏ام سوخته و سياه شود تا در آن دنيا در مقابل دوستان شهيدم، روسفيد باشم.»

والسّلام

مهدى فائضى

روحش شاد و یادش گرامی
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها