روایت شهادت بازیکن سابق پرسپولیس در کربلای4 + فیلم و عکس

سعید چاری گفت: نیمی از فیلم سینمایی «175» (یک، هفت، پنج) با موضوع شهدای غواص فیلمبرداری شده است.
کد خبر: ۲۴۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ - 20June 2017

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سعید چاری در ارتباط با مراحل ساخت فیلم «175» که چندی پیش در رسانه‌ها در مورد ساخت آن صحبت‌هایی کرده بود، با توجه به کلید زدن فیلمبرداری این پروژه، عنوان کرد: ابتدا باید بگویم که این پروژه را هم به صورت سینمایی قرار است که بسازیم و هم 13 قسمت سریال خواهد شد که از رسانه‌ ملی به نمایش در خواهد آمد.

وی در ادامه افزود: نسخه سینمایی فیلم سینمایی «175» با آن چیزی که قرار است به صورت سریال در‌آید متفاوت است در حقیقت تمام پلان‌هایی که مرتبط با بخش فیلم سینمایی می‌شود، همزمان با سریال فیلمبرداری خواهد شد اما پلان‌ها و تا حدی بازیگران نیز متفاوت هستند چرا که ما قصه دیگری را دنبال خواهیم کرد.

او همچنین ادامه داد: هر قسمت از 13 قسمت سریالی که قرار است از رسانه ملی به نمایش در بیاید، 40 دقیقه می‌شود و تمام اتفاقات و مباحث مربوط به شهدای غواص را تلاش کردیم در این قسمت‌ها به نمایش در آوریم.

چاری با توجه به انتشار یکی از سکانس‌های مرتبط با فیلم سینمایی «175» در ارتباط با نوع و گونه این اثر سینمایی عنوان کرد: این فیلم به صورت مستند داستانی ساخته شده است صحنه‌هایی در فیلم است که به صورت کامل بازسازی شده و فکر می‌کنم مخاطب با دیدن برخی صحنه‌ها گمان کند که ما از تصاویر آرشیوی و آنچه که در واقعیت پیش از این ضبط شده است استفاده کرده‌ایم اما در واقع ما تمام صحنه‌هایی را که نیاز داشتیم از نو بازسازی کرده‌ایم.

وی در ارتباط با حضور علیرضا انصاریان فوتبالیست که وارد عرصه بازیگری نیز شده است دراین اثر سینمایی گفت: انصاریان در نقش شهید رضایی‌مجد «فوتبالیست شناخته شده ایرانی» را ایفا می‌کند. شهید رضایی‌مجد بازیکن سابق پرسپولیس بود که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید. ما در بازسازی زندگی این شهید بزرگوار از محمد پنجعلی، امیر حاج‌رضایی، امیر قلعه‌نویی و ... بهره برده‌ایم چرا که این افراد نیز با او خاطره‌های شنیدنی دارند.

این کارگردان جوان در ارتباط با نحوه حضور این فوتبالیست‌های به نام در فیلمیش گفت: ما از صدای این فوتبالیست‌ها استفاده کردیم اما کاراکتر هر کدامشان را یکی از بازیگران ایفا می‌کند.ما تنها از صدای فوتبالیست‌های پیشکسوت‌مان استفاده کرده‌ایم، اما به جای هر کدامشان یک بازیگر به ایفای نقش پرداخته است.

او همچنین عنوان کرد:با توجه به اینکه این صحنه‌ها بازسازی شده است و از صدای افراد که در آن زمان حضور داشته‌اند نیز استفاده کرده‌ایم باید بگویم که در برخی از صحنه‌ها از مستندگونه بودن وارد فضای فیلم و قصه آن می‌شویم. به نظرم با دیدن این فیلم سینمایی و یا سریال آن که قرار است در رسانه ملی پخش شود، تقریباً با ساختاری مواجه خواهیم شد که پیش از این شبیه به آن را کمتر مشاهده کرد‌ه‌ایم. نکته اساسی که باید به آن اشاره کنم این است که تمام لحظه‌هایی که در فیلم مشاهده می‌شود و به صورت واقعی است و تخیل ما در آن دخل و تصرفی نداشته است. تا به این لحظه نیز 50 درصد از تدوین و ساخت فیلم انجام شده است.

عوامل این فیلم عبارتند از:

کارگردان : سعید چاری - مجری طرح : رضا رحمانیان - مدیر تولید - سید محمد پاچناری - فیلمنامه :ثنا صادقی - گریم : قدسی شریعتی - دستیار کارگردان و برنامه ریز : سیاوش چاووشی - جانشین تولید : مهران اسبقی . مشاور نظامی و محتوایی پروژه : مصیب معصومیان.

 
 
 
 
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار