دفاع پرس بررسی کرد؛

نگاهی بر پاسخ ویرانگر سپاه پاسداران به ترقه‌بازی داعش در تهران

سپاه پاسداران برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدام به موشک‌باران اهدافی خارج از مناطق همجوار با ایران، در استان دیرالزور سوریه کرد.
کد خبر: ۲۴۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ - 20June 2017
اولین عملیات برون‌مرزی موشکی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی/ پاسخ ویرانگر سپاه پاسداران به ترقه‌بازی داعش در تهرانبه گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، در پی جنایت تروریستی خرداد ماه امسال تروریست‌های تکفیری در تهران، که به شهادت 18 تن از مردم مظلوم و روزه دار و مجروحیت جمعی دیگر از هموطنان عزیز منجر شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ستاد فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست‌های تکفیری داعش در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با هدف تنبیه آنان، مورد حمله موشکی قرار داد.
 
پاسخ دندان‌شکن سپاه به نیروهای داعش و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت. پایگاه خبری «الأنباء» این حمله را در یک جمله خلاصه کرد: «موشک‌های ایران برای اولین بار پس از 30 سال، از آسمان این کشور خارج شدند.»
 
بسیاری از تحلیلگران سیاسی و نظامی نیز عقیده دارند که جواب دندان‌شکن سپاه، آن هم در طول کمتر از 2 هفته به تروریست‌ها بسیار کم‌نظیر است و نشان از رشد قدرت دفاعی ایران اسلامی در برابر تهاجم بیگانگان  و مزدوران آنها دارد.
 
نکته دیگری که حائز اهمیت است، این است که سران نظامی کشورمان برای انتخاب استان‌های کردستان و کرمانشاه به عنوان پایگاه‌های عملیات موشکی، افزون بر وضعیت استراتژیک و جغرافیایی این دو استان، موضوعات مهم دیگری همچون کردزبان بودن این دو استان، که بخش عظیمی از آن‌ها اهل تسنن هستند، بوده است، لذا این عملیات که از مناطق در این دو استان آغاز شد، پایانی بر شبهه همکاری هموطنان کرد با نیروهای داعش است. این شبهه زمانی مطرح شد که تعداد از افراد فریب‌خورده کردزبان، به گروهک داعش پیوستند و پس از اجرای عملیات در عراق و سوریه، دست به اجرای حملاتی تروریستی در پایتخت ایران زدند که عده‌ای اقدام به سوء‌استفاده از این ماجرا کردند. 
 
نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد سخنان فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت الله امام خامنه‌ای عزیز در سخنرانی که در کمتر از 24 ساعت قبل از آن عملیات غیرتمندانه سپاه ایراد فرمودند، است، معظم‌له خطاب به تروریست‌های تکفیری به سرکردگی آمریکا و اسرائیل وهم سفره‌های دیگرشان گفتند که «شما (آن‌ها) به ما سیلی نمی‌زنید (نمی‌زنند) بلکه ما به شما (آنها) سیلی می‌زنیم.»
 
همه این‌ها نشان از این دارد که ایران، افغانستان و عراق و سوریه و.... نیست. هرکشوری بخواهد نگاه چپی به خاک ایران بکند و امر بر او مشتبه شود که می‌تواند به این خاک دست‌اندازی کند، سربازان غیرتمند ایران با فرمان مقام عظمای ولایت مواضع آن‌ها را با خاک یکسان می‌کنند و بینی آنها را برخاک می‌مالند.
 
انتهای پیام/ 431

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار