رمضان در آیینه دفاع مقدس(3)

شهیدی که در ماه خدا به سوی خدا شتافت

شهید «اکبر امیری» یکی از شهدای دفاع مقدس از استان مرکزی است، که ماه رمضان سال 65 به دیدار پروردگار خود شتافت.
کد خبر: ۲۴۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ - 21June 2017
به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، هشت سال ملت ما درگیر مبارزه با دشمن مزدوری شد که بی‌شرمانه دست تجاوز خود را به میهن‌مان دراز کرد و در تمام این مدت، رزمندگان جان بر کف در خط‌وط مقدم جبهه و زنان و مردان در جبهه‌های پشتیبانی، ایستادگی کردند و نگذاشتند که حتی یک وجب از سرزمین شیرمردان به دست دشمن بیفتد.

ماه مبارک رمضان در هشت سال جنگ تحمیلی به گونه‌ای دیگر تعریف می‌شد و رزمندگان با لب‌های عطش‌وار خود همچون مولایشان حسین ابن علی (ع) در جبهه‌ها حضور می‌یافتند.

رمضان را به معنای واقعی خود می‌توانستی در جبهه ببینی و به وضوح حضور خداوند را در سفره‌های ساده افطار و سحر رزمندگان لمس کنی.

استان مرکزی بیش از 5 هزار شهید گلگون‌کفن را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است که تعدادی از این شهدای والامقام در ماه مبارک رمضان به دیدار پروردگار خود شتافته‌اند، شهید «اکبر امیری» نیز یکی از همان ستارگانی است که قرعه شهادت در ماه مبارک رمضان و ماه بهار قرآن به نام او درآمد و با لبیک به ندای پروردگار خود راهی بهشت برین شد.

شهید اکبر امیری دومین روز از خردادماه سال 1344 در سرزمین گل‌های استان مرکزی شهر محلات دیده به جهان گشود و در بیست و پنجمین روز از اردیبهشت‌ماه سال 1365 در عملیات پدافندی در منطقه مریوان در ماه مبارک رمضان به جایگاه و مقام بلند شهادت دست یافت.

از دوران رشادت‌ها و دلیری‌های این شهید والامقام آلبومی از تصاویر وی موجود است که در زیر مشاهده می‌کنید.


انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار