وصیت‌نامه شهید «محمود شهبازی»؛

مبادا روحانیت را تنها بگذارید

شهید شهبازی در وصیت‌نامه خود آورده است: ای همه‌ كسانی كه سفارشم به گوش و ديده‌تان خواهد رسيد، مبادا روحانيت را تنها بگذاريد، بدانيد كه تمام تلاش ابرقدرت‌ها در از بين بردن اسلام، روبروی روحانيت قرار دارد.
کد خبر: ۲۴۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ - 21June 2017

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «محمود شهبازی» سال 1337 در اصفهان چشم به جهان گشود. وی فعالیت‌های مذهبی و سیاسی خود را از دوران دبیرستان شروع کرد. شهید شهبازی در اسفند 1357، به نهاد نوپای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوسته و به عضویت رسمی این نهاد انقلابی درآمد. پیش از آغاز عملیات فتح المبین، به مسئولیت معاونت تیپ 27 محمد رسول الله (ص) برگزیده شد. شهید شهبازی 2 خرداد 1361، در آستانه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، بر اثر اصابت ترکش خمپاره، به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید «محمود شهبازی»

بسم رب الشهدا والصدیقین

ان الله اشتری من المومنين انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه يقاتلون فی سبيل الله فيقتلون و يقتلون ... فاستبشروا ببيعكم الذی بايعتم به و ذلک هو الفوز العظيم.

همانا خداوند از مومنان جانشان و مالشان را خريد و در مقابل سرای بهشت را قرار داد و مومنان می‌جنگند. در راه خدا می‌كشند و كشته می‌شوند. پس شاد باشيد به معامله‌ای كه سود نموديد و اين است آن رستگاری بزرگ.

خداوندا! توفيق عطا فرما كه از جمله كسانی باشيم كه خود بشارت به آن‌ها داده‌ای كه در اين معامله شركت جويند و ای كه جز تو كس ديگر ندارم. «الهی و ربی من لی غيرک».

از تو خواهانم كه زندگيم را زندگی محمد (ص) و مردنم را مردن محمد (ص) قرار دهی.

«الهم اجعل محيای محيا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد»

وقتی كه در زيارت عاشورا ميیخوانيم كه:

«يا اباعبدالله انی سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم الی يوم القيامه»

ای حسين (ع) من آشتيم با كسانی كه با تو آشتيند و در جنگ و ستيزم با كسانی كه با شما در جنگند. (زيارت عاشورا)

چگونه می‌توان در هر زمان در كنار گود نشست و دست از ياری فرزندان حسين كه بيش از هزار سال در شكنجه و تبعيد بسر می‌بردند، فرو بست، مگر می‌شود مسلمان بود و از رسول اكرم (ص) تبعيت نمود و دوستدار حسين (ع) نبوده باشيم. تشيع علوی را برگزيده باشيم اما روحانيت را كنار گذارده باشيم. بگذريم، ابدا روحانيت با آن مشخصه‌های بارزی كه در هر زمان داشته از كلينی‌ها گرفته تا خمينی (ره). هر زمان حافظ اسلام بوده‌اند و ان‌شاءالله تا انقلاب مهدی (عج) خواهند بود.

اولين سفارش كه بعنوان وصيت دارم همين كلمه است روحانيت، آخوند، ملا، طلبه، چقدر اين كلمات ارزش دارد و معنا، ای همه‌ی كسانی كه سفارشم به گوش و ديده‌تان خواهد رسيد، مبادا روحانيت را تنها بگذاريد، بدانيد كه تمام تلاش ابر قدرت‌ها در از بين بردن اسلام، روبروی روحانيت قرار دارد. شاهد اين مدعا را در اسناد لانه جاسوسی بخوانيد كه چقدر آمريكا از ملا می‌ترسيد، با يک نمود عينی در همين صد سال اخير ببينيد هر جا كوچک‌ترين حركت، قيامی، جنبشی شده با رهبری همين روحانيت بوده، قيام سيد جمال الدين اسدآبادی، نهضت و جنبش تنباكو، قيام ميرزا كوچک خان جنگلی، قيام شيخ محمد خيابانی، نهضتی كه ميرزای اول در عراق آغاز نمود و با يک فتوا، مردم با بيل استعمار انگليس را بيرون راندند، نهضت شيخ محمد عبده، نهضت اخوان ‌المسلمين با رهبری حسن البناء و سيد قطب، جنبش مشروطيت، با رهبری آيت الله طباطبائی و بهبهانی و الی آخر، تمامی اين‌ها با رهبری روحانيت بوده و دقت اين سخن امام را بياد می‌آورم كه چرا می‌خواهند اين قدرت را بشكنند. شكست روحانيت، شكست اسلام است، بفكر می‌افتم كه چرا؟ چرا؟

من خود امام عزيز و رهبر انقلاب را هم در يک جريانی بنام روحانيت می‌بينم، نه مانند آن گروه منحرف كه امام را تنها می‌بينند، من استمرار حركت انبياء را ولايت فقيه می‌دانم و برايم مشخص شد و باز به شما برادران و خواهرانم گوشزد می‌كنم كه روحانيت را كنار مگذاريد.

سفارش دوم من درباره سپاه می‌باشد به عنوان بازوی مسلح ولايت فقيه و روحانيت:

بايد سپاه آن چنان شود كه پاسداران بعنوان فريضه واجب خدمت نمايند، نه به عنوان شغل، چرا كه اين دو بازوی ولی فقيه سپاه و روحانيت شغلی ندارد و نبايد سپاهی بودن و روحانی بودن را شغل حساب نمود، چقدر ابرقدرت‌ها از اين سپاه نو پا می‌ترسند، چرا كه برادر سپاهی به عنوان فريضه وارد سپاه می‌گردد، نه حق ماموريت می‌خواهد نه فوق‌العاده بدی آب و هوا، بلكه هر كجا كه سخت‌تر باشد وارد می‌شود كه اجرش عظيم‌تر است.

قبلا اگر ترس ما از ليبرال‌ها بود كه مبادا خط امام را خدشه‌دار كنند، اكنون ديگر ليبرال‌ها به زباله‌دان تاريخ افتاده‌اند و انقلاب سوم هم پيروز شد. منافقين كه در تدارک بودند كه پس از حيات امام نهضت را منحرف نمايند زودتر روی آب آمدند و رو در روی ملت مسلم قرار گرفتند، تلاش تمامی شما بايد اين باشد كه ريشه منافقين بدتر از كفار را بركنيد و در اين صورت آمريكا بايد تا صدها سال گورش را گم كند و دست از ايران بشويد و منتظر باشد كه ديگر ما به سراغ او برويم.

پدر و مادرم! از اينكه زحمات بسيار در تربيت فرزندتان كشيديد، اميدوارم كه خداوند اجرتان را افزون‌تر دهد، من خود به ياد دارم كه قرآن را در دامان مادرم فرا گرفتم و با بيل پدرم رنج‌ها را چشيده‌ام.

پدر جان تو خود بهتر می‌دانی كه دنيا دار فناست و آخرت مسلما بهتر است و باقی كه:

«الدنيا دار الفناء و الاخره خير وابقی».

مادر جان! سفارشی كه به شما دارم در مورد خواهرم است كه دلم می‌خواست ايشان بعد از تمام كردن كلاس نهم به قم برود. ان‌شاءالله كاری كن كه او اين عمل را انجام دهد و سفارش عظيم‌تری كه به شما دارم مادرم، چون خودت فرزند يک روحانی بوده‌ای، دلم می‌خواهد كه تو مرا بخاک بسپاری و حتی پدرم خاک و گل بروی قبرم بريزد تا همه بدانند كه شما سرشار از شوق هستيد و ايمان.

فاميل بداند كه بايد فرزند بدهد و ابرقدرت‌ها بدانند كه با شهيد دادن خانواده‌ها حركت انقلاب تندتر می‌گردد و چرخ‌های آن سريع‌تر.

كتابخانه‌ای كه دارم، بعد از اين علی آقا پسر خاله‌ام كتابخانه را يک‌دست نمايد، كتابهای منحرف را من تنها برای تحقيق آن جا گذاشته‌ام و هدف ديگری در كار نبوده. اين كتاب‌ها را پسر خاله‌ام كه می‌دانم با من هم خط بوده بردارد و در جای مناسب استفاده كند و در اختيار خواهرم و بردارم و بقيه قرار دهد.

خدمت برادرم عباس آقا پس از برگشت سلام برسانيد، دلم می‌خواهد كه ايشان در سپاه پاسداران خدمت نمايد چرا كه محيط قابل رشد برای فرزندان انقلاب است و مسئوليت خواهر و برادر و فرزندان خواهر و برادرانم را به عهده ايشان می‌سپارم. علاقه‌مندم كه ان‌شاءالله شما كتاب‌های استاد شهيد مرتضی مطهری را به آن‌ها بياموزيد و خط فكری و سياسی شهيد مظلوم بهشتی را بيان كنيد و به آن‌ها يک رشد بنيادين بدهيد.

پس انداز من از 2 سال معلمی كه داشتم و مدتی زمانی كه در سپاه بودم پيش دايی‌ام می‌باشد. از اين‌ پس‌انداز چون چند سالی است كه پدر و مادرم به مشهد نرفته‌اند زيارت مشهد بروند و بقيه‌اش هم تصميمش با پدرم می‌باشد.

ضمنا موتوری هم در تهران دارم، تصميم در مورد موتور را به عهده حاج‌ آقا پرورش می‌گذارم.

وصيت‌های زيادی در زمان‌های مختلف نوشته‌ام اين وصيت را كه كامل‌تر از همه می‌دانم و فقط كافی است همين را عمل نمائيد.

در خاتمه آخرين كلمات را به نگارش درمی‌آورم:

برادران فقط بايد به فكر اسلام بود و بس و برای ياری اسلام بايد اكنون از روحانيت و سپاه ياری جست و امام را ياری كرد و بايد بدانيم كه به قول قرآن:

«ماعندكم ينفد و ماعندالله باق

ماتنفقوا من شیء فی سبيل الله يوف اليكم»

درود بر شهيدان اسلام بخصوص شهيد مظلوم شهيد آيت الله بهشتی.

برقرار باد پرچم اتحاد جمهوری اسلامی به رهبری امام خمينی (ره)

فرزند شما محمود شهبازی

11 آذر 1360 مطابق با عيد فطر

 

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها