سردار نقدی در مراسم گرامی داشت روز بسیج اصناف:

نقش بازار در مقابله با تهاجم فرهنگی کمتر از رسانه نیست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بازار در فرهنگ سازی اثرگذاری ای که دارد در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی و عرصه اقتصاد بیش تر از رسانه است پس باید به درستی و هدفمند ورود پیدا کند که در این میان بسیج اصناف مسئولیت خطیری دارد.
کد خبر: ۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶ - 26August 2013

نقش بازار در مقابله با تهاجم فرهنگی کمتر از رسانه نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمد رضا نقدی در همایش بزرگ کاسبان امین که به مناسبت چهارم شهریور، سالروز شهادت حاج مهدی عراقی در مهدیه تهران برگزار شد با اشاره به این مطلب که روز بسیج اصناف روز بزرگداشت بزرگ مردانی است که در عالم کمتر نظیر آنها را داریم، گفت: شغل و صنف افراد در خلق و خوی کاسبان تاثیر دارد به عنوان مثال اخلاق یک کتاب فروش و قصاب نسبت به هم نمایز بسیاری دارد لذا خلق و خوی بازار در شکل متعارف این است که کاسبان به ثروت و کسب سود بیش تر توبه می کند.

وی تصریح کرد: اما این اعجاز اصلاح باعث شد تا انسانی که به اقتضای شغلش باید توجه به مادیات  و سود بیشتر داشته باشد، همین انسان به واسطه آشنایی با فرهنگ ناب اسلام محمدی یکپارچه ذکر و یاد خدا می کند و همه وجودش شاید بیشتر از آنکه در محراب باشد، در توجه به خدا و کسب رضای اوست و این همان خاصیت کیمیای اسلام ناب محمدی(ص)است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود:انسان هایی که کسب و کار دارند آنقدر عظیم هستند که خداوند از آنان به عنوان مردان بزرگ یاد می کند مانند شهیدان امانی،عراقی،لاجوری و طیب رضایی که امسال بسیج اصناف با یاد و نام او سال خود را می گذراند.

وی ادامه داد: چگونه این انسان ها با وجود ذلت زیاد مشغول خدمت به خلق بودند و در محافل مذهبی شرکت می کردند در امور خیریه حضور داشتند و برای راه انداختن ازدواج جوانان همواره پیشگام بودند و ایتام را اداره می کردند این ها نتایج و تاثیرات اسلام ناب محمدی (ص) است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه وقتی با اسلام مانوس هستیم تمام کارها درست می شود، یادآور شد: امروز که در مواجهه با تهدیدات اقتصادی و تحریم های اقتصادی هستیم یعنی پیشرفت اقتصادی را مغایر با مبارزه و یا خدا می دانند و می گویند برای اینکه در اقتصاد پیش برویم باید از ذکر خدا چشم پوشی کنیم و به ظلم و ظالم تن در دهیم اما وجود چندین ده هزار بسیج اصناف و جانبازان و شهدا این قشر یک خط قرمزی بر فرضیه ادعای چنین افرادی می کشند.

وی با اظهار این نکته که وجود نورانی شهدای بسیج اصناف، جانبازان و ایثارگران به معنای وجود حجت خدا است، تصریح کرد: شهید اندرزگو که مبارز بی نظیری بود، 13 سال زندگی مخفیانه در دوران رژیم پهلوی داشت؛ حرکتی که از عهده کمتر کسی بر می آید ولی این شهید بزرگوار توانست طی این مدت از چشم مزدوران رژیم پنهان بماند؛ این توفیقی بود که نصیب یک کاسب شد بنابر این شهدا همان حجت خدا بر زمین هستند.

سردار نقدی در ادامه به پیشرفت های ملت کشورمان در سال های پس از پیروزی انقلاب هم اشاره کرد و بیان داشت: کشوری که کاسه و بشقاب اش را از اسرائیل می آورد اکنون ماهواره به فضا می فرستد و سلول های بنیادین کاشت می کند؛ حال آیا این ها در مبارزه به دست آمده اند یا در سازش؟ قطعا در سایه سازش نبوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اگر محققان بررسی کنند می بینند بین سرانه غذای مردم کشورمان در سال 57 و امسال تفاوت فاحشی وجود دارد اما با این وجود می بینیم که علی رغم همه این تفاوت ها و وجود تحریم و فشار اقتصادی باز کشور رو به پیشرفت حرکت کرده است.

وی با اشاره به اینکه کسب چنین موفقیت هایی در راه مبارزه با استکبار بوجود آمده نه در راه سازش و وادادن، یاد آور شد: آن هایی که با سازش، کمپ دیوید را امضاء کردند و به فرهنگ رژیم صهیونیستی رای دادند الان کجا هستند و ما کجاییم؟ این موضوعی است که به نوعی فهد الهویدی کارشناس و تحلیلگر مصری هم به آن اشاره می کند و می گوید که 35 سال است که با سازش، کمپ دیوید را امضاء کردیم اما ایران مبارزه کرد ولی ما کجا قرار داریم و ایرانی ها کجا قرار دارند؟ آن ها در اقتصاد، سیاست و صنعت پیشرفت های بسیار خوبی کردند اما در کشور ما دو تا سه میلیون نفر در قبرستان ها می خوابند چرا که سر پناهی ندارند؛ به همین خاطر نتیجه می گیرم که سازش، مشکل ما را حل نکرد.

سردار نقدی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد را با فرهنگ شهیدان می توان پیش برد، خاطر نشان کرد: آمریکا 17 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و هر روز 5/2 میلیون دلار نیز به این بدهی ها اضافه می شود حالاین کشور چگونه می خواهد دست دیگران را بگیرد؟ به عنوان مثال همین شهر آمریکا که اخیرا ورشکست شد تعداد 78 هزار ساختمان متروکه دارد در حالی که این کشور میلیون ها کارتن خواب دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر ظرفیت زیاد ایران و اینکه بازار از محورهای مهم نظام اقتصادی محسوب می شود، بیان داشت: برای مقابله با تحریم ها باید ترویج کالای ایرانی، مدیریت قیمت ها و کنترل واحدهای کسب را در سرلوحه فعالیت های اصناف و بازار داشته باشیم از سوی دیگر اصناف باید دست تولید کننده را بگیرند تا میزان فروش خودشان پایین نیاید.

وی در خصوص چاپ و توزیع لوازم التحریر با تصاویر ارزشی کشورمان هم عنوان کرد: از سال قبل که اصناف شروع به چاپ تصاویر ارزشی به جای تصاویر غیر اسلامی و ضد ارزشی غربی ها بر روی لوازم التحریر کردند، این کار ارزشمندی است چرا که دانش آموز تصاویر شخصیت ها و مفاهیم ارزشی کشور خود را می بیند و طی یک سال دایم این تصاویر در مقابل چشمانش قرار دارد لذا باید در لباس هم چنین کاری صورت گیرد .

وی ادامه داد: این ضرورت بدین خاطر است که اکنون بر روی لباس ها، شکل های خارجی ضد ارزشی، حروف زشت و بعضا توهین آمیز نقش بسته است به همین جهت برای ترویج مفاهیم و شعائر اسلامی باید تولید کنندگان کشورمان به این امر مهم توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند.

سردار نقدی سپس بر ضرورت ترویج شعائر اسلامی از سوی اصناف نیز تأکید کرد و گفت: بازاری که مغازه خود را برای ادای فریضه نماز می بندد، کار زیبایی انجام می دهد حتی اثر گذاری این عمل به حدی است که هیچ کدام از منبری ها در جلب مخاطب خود ندارند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یاد آور شد: اصناف تلاش بیشتری کنند تا سود بهتری به تولید کنندگان برسد که رعایت این امر، سبب تقویت بازار می شود چرا که اگر تولید کننده ورشکست شود، او هم کاسب بازار می شود و بدین ترتیب از سود فروش کسبه های دیگر نیز کاسته می شود.

نظر شما
پربیننده ها