بیانیه دبیرخانه دائمی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین؛

روز قدس فرصتی برای اعلام حمایت جهانی از مردم فلسطین است

روز جهانی قدس فرصت ارزنده‌ای است که مسلمانان جهان با صدای بلند و فریاد رسای خود به ملت مظلوم فلسطین اعلام کنند که تا آزادی کامل فلسطین و قدس شریف در کنار شما ایستاده‌ایم.
کد خبر: ۲۴۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ - 21June 2017
روز قدس فرصتی برای اعلام حمایت جهانی از مردم فلسطین استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، به مناسبت روز جهانی قدس، دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بیانیه‌ای را منتشر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

ماه مبارک رمضان ماه فضل و برکت، ماه رحمت و مغفرت، ماه مهربانی و همدلی، ماه همدردی با محرومین و مستضعفین است. به همین دلیل بوده که امام خمینی (ره)، آخرین جمعه این ماه عزیز را روز جهانی قدس نامید تا مسلمانان و آزادگان جهان در این روز با برپائی تظاهرات و تجمعات و انجام فعالیت­ های مختلف از ملت مظلوم فلسطین در اقصی نقاط جهان دفاع و حمایت نموده و تجاوزات و سرکوبگری اشغالگران فلسطین و حامیان آنان را محکوم کنند.

امسال روز قدس مصادف با یکصدمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور و پنجاهمین سالگرد اشغال مسجدالاقصی است که بر اساس آن، سرزمین کهن فلسطین به عنوان وطن یهودیان جهان معرفی و مردم اصیل این مرز و بوم را از خانه خود رانده و آواره سایر کشورها نمود تا دولت صهیونیستی شکل گیرد و آرمان­های صهیونیست ­ها را که کشور بزرگ خود را از نیل تا فرات می­دانند، تحقق بخشد.

در این رابطه، مقام معظم رهبری در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران به درستی تاکید کردندکه «در هیچ برهه­ای از تاریخ، هیچ یک از ملت­های جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه، مواجه نبوده­اند که در توطئه ­ای فرامنطقه­ ای، کشوری به طور کامل اشغال شود و ملتی از خانه و کاشانه خود رانده شوند و به جای آنان، گروهی دیگر از جای جای جهان بدان جا گسیل شوند و موجودیتی حقیقی نادیده گرفته شود و موجودیتی جعلی به جای آن بنشیند».

ملت مظلوم فلسطین در طی هفتاد سال از اشغال سرزمین خود یک لحظه از پا ننشسته و همواره در راه آزادسازی میهن آباء و اجدادی خویش با مقاومت به اشکال گوناگون و با تقدیم شهدا و جانبازان بسیاری، اجازه ندادند مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود و و اشغالگران به آرامش برسند.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی «قدس سره» سرفصل جدیدی برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین آغاز و مبارزان فلسطینی پناهگاه امنی را برای جلب حمایت ­های مختلف معنوی، سیاسی و اجتماعی در عرصه­ های منطقه ­ای و بین ­المللی یافتند به گونه­ ای که توطئه ­های مختلف سازش و پذیرش دشمن صهیونیستی به عنوان امر واقع، نقش بر آب شده و فلسطینیان مبارز و مقاومت مردمی با انتخاب گزینه پایداری در مقابل توطئه ­ها ایستادگی کرده و در مقاطع مختلفی از تاریخ مبارزات خود، انتفاضه ­های اول و دوم و سوم را رقم زده و با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کرده است.

با کمال تاسف برخی از کشورهای منطقه با ارائه طرح­ های به اصطلاح صلح همواره تلاش کرده ­اند تا فلسطینیان را به پای میز مذاکره با صهیونیست­ های اشغالگر بکشانند. اما تجربه تاریخی نشان داده هیچکدام از وعده ­های رژیم اشغالگر و حامیان آنان مبنی بر تشکیل دولت فلسطین و اعطای حقوق مشروع فلسطینیان به منصه ظهور نخواهد رسید.

مردم، سیاسیون و مبارزان فلسطینی در دهه ­های گذشته دو مسیر «سازش» و «مقاومت» در مقابل رژیم اشغالگر قدس را مشاهده کرده ­اند و اکنون فلسطینیان درک کرده ­اند که صلح با رژیم اشغالگر سرابی بیش نیست.

امروزه ملت فلسطین، مبارزان و نیروهای مقاومت بیش از پیش به این نتیجه رسیده ­اند که تمامی توطئه­های منطقه پیرامونی آنان و جنگ­های نیابتی در کشورهای همجوار فلسطین از جمله سوریه، لبنان، عراق، و حتی مصر و سایر کشورهای عربی با هدف تضعیف محور مقاومت بوده به طوری که این رژیم در سایه بحران ­های منطقه ­ای، طرح ­های شهرک­ سازی برای اسکان یهودیان مهاجر و یهودی سازی قدس شریف را در سطح گسترده ادامه می ­دهند و وقاحت را به جایی می­رسانند که یهودیان صهیونیسم نژادپرست، خواستار اخراج کامل فلسطینیان از کشور به اصطلاح یهود می­شوند.

این تحرکات در شرایطی انجام می­پذیرد که به تعبیر امام خامنه ­ای، «بی تردید اگر مقاومت، رژیم صهیونستی را زمین­ گیر نکرده بود، اینک شاهد دست­ اندازی آنها به دیگر سرزمین های منطقه از مصر گرفته تا اردن و عراق و خلیج فارس و غیره بودیم».

روز جهانی قدس فرصت ارزنده ­ای است که مسلمانان جهان پیشاپیش همه آزادی­ خواهان و حق­ پرستان در سراسر گیتی، حرکتی امیدبخش را در روز قدس به نمایش گذارند تا با صدای بلند و فریاد رسای خود به ملت مظلوم فلسطین اعلام کنند که ما به اطاعت از حضرت امام خامنه­ ای (مد ظله العالی) تا آزادی کامل فلسطین و قدس شریف در کنار شما ایستاده ­ایم و ملت فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین­ المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ضمن گرامیداشت یاد شهدای فلسطین و مقاومت و با آرزوی آزادسازی فلسطین از نهر تا بحر از تمامی آحاد و اقشار ملت حق­ جو و مومن ایران اسلامی و سایر کشورهای جهان و حامیان فلسطین مظلوم دعوت می­کند در مراسم راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس به طور گسنرده شرکت کنند و حمایت خود را از آزادسازی قدس شریف؛ تقبیح تلاش برخی سران عرب در عادی ­سازی روابط با رژیم صهیونیستی و باز ستاندن فلسطین اشغالی به صاحبان اصلی آن اعلام کنند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار