شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

بیداری اسلامی نشأت گرفته از روز جهانی قدس است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در بیانیه­‌ای با اشاره اهمیت روز جهانی قدس در شکل­‌گیری نهضت­‌های آزادیخواهانه اعلام کرد: وقوع بیداری اسلامی در منطقه، جزو اولین آثار و چشم‌اندازهای حرکت بی‌مانند و راهبرد امام خمینی (ره) در ترسیم جایگاه‌ واقعی قدس و نمادسازی از آن با عنوان روز قدس بوده است.
کد خبر: ۲۴۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ - 21June 2017
بیداری اسلامی نشأت گرفته از روز جهانی قدس استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

تکلیف ملتها در آستانه روز قدس آن است که در اجتماعات خود از دولتهای خویش به طور جدی بخواهند که در مقابل آمریکا و اسرائیل به مقابله برخیزند.

بنیانگذارجمهوری‌اسلامی‌ایران‌حضرت‌ امام ‌خمینی (ره)

بر همه ملت ها و دولت ها واجب است که مسئله اسلامی فلسطین را صادقانه در زمره مسائل درجه اول خود بدانند.

مقام ‌معظم رهبری

فلسطین سرزمینی است که اولین قبله مسلمانان، دومین مسجد اسلام و سومین حرم شریف(بعد از مکه و مدینه) در آن قرار دارد و به فرموده امام علی(ع) یکی از چهار قصر بهشتی در دنیاست. مسجدالاقصی از جهت دیگری هم برای مسلمانان حائز اهمیت است و آن، قداست و اهمیت معراج پیامبر اکرم(ص) است که از مسجدالحرام به قصد مسجد‌الاقصی و از آن جا به آسمانها صورت پذیرفت.

پیروزی انقلاب اسلامی موجبِ اسقاط نظام‌های ظالم و طاغوتی و نفی آنان شد و نابودی رژیم نامشروع صهیونیستی و آزادی قدس، و دفاع از نهضت‌های آزادیبخش در جهان و جنبش­‌های اصیل در بلاد اسلامی از اهداف این انقلاب بود که امروز شاهد اثربخشی و تاثیرگذاری آن در سراسر دنیا هستیم که در این میان روز قدس به عنوان نمادی از این امر مهم شمرده می شود.

وقوع انقلاب در کشورهای منطقه از شمال آفریقا تا بحرین، نشان از آن دارد که جهان اسلام روز قدس و پیام آن را جدی گرفته است. وقوع بیداری اسلامی در منطقه، جزو اولین آثار و چشم اندازهای حرکت بی‌مانند و راهبرد امام خمینی«ره» در ترسیم جایگاه‌های واقعی قدس و نمادسازی از آن با عنوان روز قدس بوده است که اجازه نداد مسئله قدس در فلسطین محدود شود.

امام راحل عظیم‌الشأن (ره) در شانزدهم مردادماه 1358، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به‌عنوان روز جهانی قدس معرفی و همه مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان را به بزرگداشت آن فرا خواندند و فرمودند که (روز قدس) یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باش، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت‌هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند، در مقابل ابرقدرت‌هاست.

بنیانگذار جمهوری اسلامی این روز را روزی دانسته که باید مستضعفین مجهز شوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی که بین منافقین و متعهّدین امتیاز خواهد شد، متعهّدین این روز را روز قدس می‌دانند و عمل می‌کنند به آنچه باید بکنند و منافقین، آنهایی که با ابرقدرت‌ها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی، در این روز بی‌تفاوت هستند، یا ملتها را نمی‌گذارند که تظاهرات کنند.

با توجه به اهمیت این روز و تاثیرگذاری آن در بیداری اسلامی و نابودی هرچه زودتر رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی و نیز به حکم حمایت و اعلام همدردی و همراهی با مظلومان به ویژه مسلمانان فلسطین، حضور در این مراسم معنوی و ضد طاغوت برای هر انسان آزادیخواه و ظلم ستیز و دغدغه‌مند لازم به نظر می‌رسد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از کلیه امت حزب‌الله و همیشه در صحنه استان دعوت می‌نماید در راهپیمایی روزجهانی قدس که در روزجمعه دوم تیرماه در کلیه شهرستان‌ها و بخش‏‌های استان برگزار می‏ گردد شرکت نمایند.


انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار